Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si a týž den zaplatila zboží z eshopu Orsay. Zboží mi mělo být dodáno přepravní společnosti PPL dne 14.2.2018. Tuto přepravní společnost má Orsay jako svou výhradní, nedá se spotřebitelem zvolit jiná. Dopravce je však nespolehlivý a i přes avízo doručení zboží dne 14.2.2018, zboží nedoručil a zaslal sms, že je uloženo v Parcel shopu, a to bez domluvy se mnou. Volala jsem proto do PPL a požadovala znovu doručení na mou adresu, což PPL přislíbilo, avšak nesplnilo. Poté jsem kontaktovala Orsay, kde proběhla komunikace s depem PPL v Teplicích. Opět přislíbeno náhradní doručení. Toto se opakovalo 14 dní a zboží mi ani po dobu 14 dní doručeno nebylo. Údajně se převáželo mezi depem Teplice a Parcel shopem v Chomutově, o čemž jsem nebyla nijak informována. Nakonec se zboží bez mé vůle vrátilo do Orsay a ti nejsou ochotni věc jakkoliv řešit, zákazník je až na posledním místě. Dokonce sdělili, že peníze mohou deponovat neomezeně dlouho. Jak Orsay, tak PPL jsou velmi nesolidní v jednání se zákazníkem. Samozřejmě budu věc patřičně řešit dál.
Objednávka Orsay č. 630 15 4048 - kabelka + přívěsek + tílko, zásilka u PPL č. 40063138474
Bezodkladné doručení zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Prodávající je odpovědný za zboží až do doby převzetí. Odpovědný za prodlení s dopravou je tedy prodávající, jeho závazek není splněn termínem odevzdání zboží přepravci. Za to, že zásilka bude v pořádku doručena a předána, stále odpovídá prodávající. Přepravce totiž není smluvní stranou ve vztahu ke spotřebiteli, proto je třeba se obracet vždy na prodávajícího.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.