Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den.V listopadu jsem v "Áčkách" koupil auto Škoda Octavia II 1.4tsi.
Vůz jezdil cca 3 týdny,po té ztratil motor výkon,objevili se kontrolky poruchy a tak jsem auto odtáhl do servisu.Tam diagnostikovali ztrátu komprese 2.válce.K přesnému posouzení byl však zapotřebí motor rozebrat.
Rozhodl jsem se tedy nejdříve auto reklamovat,což mi bylo zamítnuto s vyjádřením,že:"Předmětem reklamace nejsou vady,za níž prodávající odpovídá."
byla mi nabídnuta kompenzace 6000.-.Aby se věc hnula dál,nechal jsem servisem motor rozebrat a zjistilo se,že je propálený píst ,asi 4x1cm. Odborný pohled servisu říkal,že je to již dlouhodobý problém,nikoliv však mých ujetých 700 Km. Odhad na opravu byl odhadnut na cca 60 000.-.S novými poznatky jsem se pokusil znovu o reklamaci,ale bez úspěchu.Auto již 2.5 měsíce nejezdí,čeká se na složitou opravu. Rozhodl jsem se tedy oslovit dTest a požádat o pomoc.Děkuji Jaroslav Kozelka
Škoda Octavia II 1.4tsi 2011 TMBBJ61Z2C2032656
Jelikož je auto již v procesu opravy,žádám náhradu za opravu,až bude vyčíslena.Cena může být až cca 60 000.-
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Kozelko,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Mám informaci, že Vaše reklamace byla vyřešena - že jste 12.2.2018 přijal kompenzaci 6tis. Kč a věc byla uzavřena. Společnost na původním výsledku reklamace trvá. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Auto je po opravě motoru. Cena 58000.-.Všechny pokusy o reklamaci zamítnuty.Kompenzaci jsem přijal z důvodu zaplacení zálohy servisu. V žádném případě to pro mne neznamenalo uzavření stížnosti.
Dobrý den,
při převzetí kompenzace 6tis. jste podepisoval dohodu, v níž bylo uvedeno, že připsáním částky na Váš účet jsou veškeré nároky zcela vypořádány. Záležitost byla tedy uzavřena.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Má-li věc vady, může spotřebitel mimo jiné požadovat po prodávajícím přiměřenou slevu. Přiměřená sleva by měla odpovídat nákladům, které musel spotřebitel vynaložit na odstranění vady, případně částce, o kterou se snížila hodnota zboží.
Jelikož naše služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti a společnost již považuje záležitost za uzavřenou, stížnost uzavíráme. Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.