Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rád bych poukázal na skutečnost neuznané reklamace. Z mého pohledu: Telefon užívá otec (užívá a neužívá). Ráno vstane, telefon si vezme do práce, v práci ho zamkne do skříňky. Příjde domů, položí telefon na polici. Jednou za týden se podívá na YT na dokument, telefonuje max 1 hod měsíčně napíše maximálně 20 zpráv. Takže telefon je téměř nepouživaný. Pokud spadl, tak byl v obalu, to že by upadl na hranu je hloupost. Rozbité tvrzené sklo jsem poškodil při reklamaci a doměnky technika jsou zábavné.
Text reklamace (po 10ti dnech od příjmu telefonu servisem):
Udaná závada: nenaběhne do systému
Servisní technik prohlédl telefon a konstatoval, že telefon vykazuje známky mechanického poškození.
Telefon utrpěl pád na hranu vpravo, o čemž svědčí prasklé tvrzené sklo. Takové poškození se přenese na základovou desku, kde způsobí mikroskopické trhliny především v oblasti plošných spojů, kde po té dochází k postupné oxidaci a vzniku přechodových odporů, které pak způsobují nepředvídatelné chování telefonu, a to i po delší době. Typickým průvodním jevem je například nenadálé přehřívání telefonu, výpadky funkčnosti, vypadávání signálu, restarty, potíže s nabíjením, špatná funkce dotykové vrstvy.
Telefon ztrácí záruku – nevhodná manipulace s přístrojem.
Rozsah poškození byl zdokumentován.
Navržené řešení: 1) provedeme hloubkovou diagnostiku (500,-) a určíme cenu opravy ( při provedení opravy u nás se diagnostika pak neplatí )
2) vrátíme telefon zpět
S pozdravem
Michal Martinek, MaT
reklamace mobilního telefonu Xiaomi RedMi 3S
Oprava telefonu, vrácení peněz. Nejsem jediný kdo má problém s neuznanou reklamací, je zajimavé jak technik usuzuje, že všem padá telefon na levý či pravý roh. Nikomu nespadl telefon na záda, displej, nebo boční hranu. Viz recenze (diskuse) na portálu heureka.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Uplynulo-li však od zakoupení zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.