Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes mi přišel mail, který vypadal zdánlivě důvěryhodně, a jelikož je např. spousta maminek na MD, které jako já hodně nakupují na internetu (a pak už ani neví, kde všude kdy nakoupily), ráda bych varovala veřejnost před podvodnicí, která tímto způsobem vydělává peníze. Vložím sem mailovou korespondenci s touto dámou.
Originál text mailu:
Vážený zákazníku.
Před nějakou dobou jste si v našem e-shopu na stránkách www.avonia-beruska.cz zakoupil výrobek v hodnotě vyšší než 200 Kč. Tím jste byl automaticky zařazen do soutěže o bezplatný nákup v našem e-shopu. Slosování proběhlo dnes (sobota 8.února 2014) ve 12 hodin a mou povinností je Vám oznámit, že jste byl vylosován a získal 3. cenu, kterou je bezplatný nákup výrobků z našeho e-shopu v hodnotě 2 000 Kč (vč. DPH a poštovného).
Přihlašte se v našem e-shopu zde a vyberte si libovolné zboží do celkové hodnoty 2 000 Kč (vč. DPH). Po příhlašení označte v tabulce „Způsob platby“ možnost „Bezplatný odběr“. Zboží Vám bude doručeno na Vámi uvedenou adresu do 10 pracovních dnů.
S pozdravem a přáním hezkého dne AVONIA-BERUSKA.CZ
Odkaz, přes který se lze údajně pro vybrání výhry přihlásit:
http://www.avonia-beruska.cz/…eka/0/0/2/16
Moje odpověď milé „podnikatelce“:
Dobrý den,
obdržela jsem tento mail a zajímalo by mne, na základě jakého nákupu jsem byla vylosována. Nevybavuji si, že bych na Vašich stránkách nakupovala, nicméně to nevylučuji a prosím tedy o nějakou bližší informaci o nákupu. Zároveň mě zaráží, proč pro přihlášení k odběru oné výhry je zapotřebí nechat si zaslat SMS s kódem. Navíc není nikde ani uvedená cena této SMS. Pokud jsem skutečně něco vyhrála, proč mi kód nezašlete přímo Vy?
Pokud se mi neozvete nebo vše nebude dostatečně vysvětleno, budu tento mail považovat za nekalou obchodní praktiku a budu toto Vaše počínání dále řešit přes příslušné orgány.
Děkuji za objasnění situace.
Téměř okamžitá odpověď, která mi přišla zpět:
Vážený zákazníku. Děkujeme za upozornění. E-mail skutečně nebyl určen Vám, byl určen našemu zákazníkovi se stejným uživatelským jménem „saa*****“, avšak jiným doménovým jménem. Za vzniklý omyl se Vám omlouváme a ještě jednou děkujeme za upozornění.
S pozdravem: AVONIA-BERUSKA.CZ
Ráda bych podotkla, že mnou používané uživatelské jméno, které jsem celé neuvedla, je opravdu dosti nesmyslné včetně zdvojených písmen a jsem si jistá, že na internetu jejpoužívám pouze já.
Lákání lidí na vyzvednutí si výhry přes e-shop (podmínka je zaslání sms za nezveřejněnou částku)
Zastavit podvodné jednání této osoby, případně rozšíření této kauzy, aby se podvedení mohli přihlásit.
|
Tweet |
V případě, že by bylo užito telefonní číslo, kam jsou odesílány tzv. placené sms, měla by být uvedena cena této smsky. Pokud by za zaslání zprávy nebylo poskytnuto přislíbené plnění, jednalo by se o trestný čin podvodu. Dle čísla, kam měl být kod zaslán lze zjistit přes Asociaci mobilních operátorů, na koho je číslo zaregistrováno.
Dle dalších recenzí na internetu údajně došlo k narušení e-shopu a e-mailu provozovatelky, což mělo být řešeno i policií.
Paní Mitášová Ludmila byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.