Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#21836Údajná kontrola smluv dodavatele energií obch. zástupkyní společnosti ENVONA s následným přepisem na jiného dodavatele bez vědomí odběratele, změna data podpisu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.02.2018, před 7 lety

Mirka Antlová

Znění stížnosti

Dne 6.2.2018 se na základě tel. hovoru z téhož dne dostavila k mým prarodičům obch. zástupkyně spol. Envona pí. Malíková, která měla údajně kontrolovat vyúčtování energií a „sdělovat nové informace“. Poté, co se dostala do bytu, došlo k sepsání zprostředkovatelské smlouvy spol. Envona, která nabízela nejvýhodnější ceny nejmenované společnosti, aniž by byla zřejmá výhodnost, ceny za jednotku a tarif. Prarodiče 85 a 84 let podepsali papír, aniž by skutečně věděli, co podepisují. V tuto dobu byl ve vedlejší místnosti přítomen strýc. Poté, co obchodní zástupkyně pí. Malíková odešla, prarodiče teprve prostudovali smlouvu aukční společnosti a zjistili, oč jde. Doložka sankčního charakteru ve výši 3000 Kč v případě odstoupení a lhůta 14 dní odstoupení se nabízela jako řešení, ale poté zjistili, že na smlouvě je uvedené datum 17.1. Následujícího dne 7.2.2018 přišel dopis s akceptací od spol. Envona. Poté, co jsme se pokoušeli opakovaně dovolat na marně vyzvánějící linku 702857788, kterou mají uvedenou na internetu jako informační, jsme ještě objevili linku 777447777. Paní Dušková z linky nám sdělila, že vše prověří a zavolá. Následující pracovní den jsem se musela ozvat sama, a paní Dušková nám řekla, že návštěvu u mých prarodičů mají potvrzenou tel. voláním ze dne 17.1.2018 a že lžeme. Podotýkám, že moje babička a děda nikdy dodavatele měnit nechtěli a vzhledem k vysokému věku a praktikám obch. zástupců spol. Envona se špatně bránili. Nejdříve se zbytek rodiny snažil prarodiče uklidnit, že zase až tolik o nic nejde, že je možné, že skutečně budou platit méně, nicméně s každým dalším dopisem – nyní akceptací od společnosti Centropol, kam mají jako k dodavateli v roce 2019 s elektřinou a 30.listopadu 2020 s plynem přejít – a každou vzpomínkou babička babička neustále špatně spí a trápí ji psychické obtíže (stres, nespavost, mdloby..). To vše je spojené s podepsáním něčeho, co vůbec podepsat nechtěli a s nepochopením podvodného jednání ohledně data a návštěvy doma. Můžete nám pomoci, jak se domoci zrušení, když došlo k falzu datace a tím nemožnosti odstoupit ve 14denní lhůtě?
Děkuji a s pozdravem
Mirka Antlová


Požadované řešení

Zrušení zprostředkovatelé smlouvy u společnosti Envona a zrušení přechodu k novému dodavateli energií- spol. Centropol.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2018 09:14, před 7 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Postup zástupce společnosti by mohl vykazovat znaky nekalé obchodní praktiky. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl porušen zákon o ochraně spotřebitele, dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Datum uvedené ve smlouvě časově identifikuje okamžik jejího uzavření a prokazuje, že smlouva byla uvedeného dne skutečně uzavřena. Prokáže–li se však, že smlouvu účastníci uzavřeli ve skutečnosti jiného dne, než dne uvedeného ve smlouvě, je třeba zabývat se otázkou, zda simulací jiného data uzavření smlouvy nedošlo k obcházení zákona. Uzavření smlouvy se pak prokazuje různými prostředky. Nejčastěji se jedná o výpověď svědků.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2018 11:44, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.