Společnost


Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2185Vrácení pojistného po nalezení ukradené věci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 26 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2014, před 11 lety

Martin Volek

Znění stížnosti

Před časem mi byl ukraden mobilní telefon. Pojišťovna Kooperativa mi vyplatila 14 490 Kč. Za tuto částku jsem si pořídil nový telefon.

Po cca půl roce byl telefon nalezen Policií ČR a byl mi vrácen. Telefon byl poškozen a oprava by stála cca 7 000 Kč. Kooperativa tedy nyní chce vrátit 7 582 Kč.

Problém je v tom, že cena telefonu v době, kdy jsem ho neměl, výrazně klesla. Nyní se nový prodává za 10 000 Kč. Tedy po opravě za 7 000 Kč by neměl ani cenu 7 000 Kč, za kterou byl opraven.

V podstatě, kdybych dal pojišťovně těch 7 582 Kč a telefon nechal opravit za 7 000 Kč, zaplatil bych celkem 14 582 Kč za dva roky starý opravovaný telefon, který nový (se zárkou atd.) stojí 10 000 Kč. Proto si myslím, že požadavek pojišťovny je neoprávněný.


Produkt

Pojištění domácnosti a osobního majetku


Požadované řešení

Ideální řešení by bylo, kdyby si pojišťovna vrácený telefon vzala a prodala v aukci, jako to dělají standardně jiné pojišťovny. (viz vyjádření Allianz v http://www.novinky.cz/finance/229229-lide-vetsinou-nechteji-zpet-sva-kradena-auta.html a http://finance.idnes.cz/najit-ukradenou-vec-ci-auto-nemusi-byt-zadne-terno-fs4-/poj.aspx?c=A110623_162440_poj_sov)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2014 11:21, před 11 lety

V případě pojistných plnění záleží na tom, co je ujednáno ve smlouvě nebo obchodních podmínkách. Z principu pojištění ovšem nevyplývá, že by společnost měla povinnost převzít poškozený telefon a sama ho zpeněžit. Dle zákona je hrazena škoda skutečná, tedy pokud se výše škody změnila, byla by částka z pojistného plnění nevyužitá na opravu bezdůvodným obohacením spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2014 09:08, před 10 lety

Společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group byla o podaných stížnostech informována. Doposud však neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.