Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 21.2.2017 jsme na pobočce AAA Auto v Plzni zakoupili na základě sdělených informací o vozu, vůz značky Audi A5,2.0 TSFI, 125989km, samozřejmě jsme si vědomi a byli jsme i obeznámeni s tím, že nekupujeme vůz nový. Dle prodejce pouhý nedostatek, že automobil může 'žrát' více oleje - tedy spotřebuje o něco více než je uvedeno v technických parametrech výrobcem (cca 1L/1000km), zejména u této motorizace, zohledněno i v předávacím protokolu, jinak vše v pořádku až na běžné opotřebení, jak to u ojetého vozu bývá.
Druhý den 22.2. se nám vyskytl problém s nedostatkem oleje ve vozu. Vzhledem k opomenutí prodejce předat nám k vozidlu příslušenství jsme se vraceli na pobočku, kde jsme tuto skutečnost ihned hlásili a bylo nám pouze sděleno, že si máme veškeré provozní tekutiny dolít a vše bude v pořádku. Provozní tekutiny, tedy především olej, jsme dolili ovšem za pouhé 2 dny a najetých cca 200km se nám vyskytl stejný problém a to nedostatek oleje ve voze. Tehdy jsme již jeli k servisnímu technikovi, který nás následně upozornil na možný problém s písty, pístními kroužky a olejovou pumpou, tedy na celkem zásadní problém, kdy je v případě opravy potřeba zásahu do celého motoru a tedy i další opravy s tímto spojené.
Tuto skutečnost jsme hlásili dne 26.2.2017 telefonicky do AAA Auto, kde nás reklamační technik odkázal na pojišťovnu, že toto s námi vyřeší pojišťovna.
V tomto případě si bohužel nemyslíme, že by tento problém měla řešit pojišťovna, ale stále prodejce, dle názoru našeho i mechanika se jedná a skryté vady, se kterými musel být prodejce seznámen a nám je ve zlém duchu zatajil. Není možné, aby vozidlo po 2-5 dnech užívání jevilo takové závady, aniž by o tom prodejce věděl nebo něco tušil.
I nadále jsme tedy trvali na komunikaci s Vašimi zástupci, kdy s námi velmi neochotně začali řešit možnost podání reklamace.
Jelikož z důvodu najetého množství km jsme již neměli nárok na výměnu vozu. I přesto, že jsme se 2x museli k prodejci vracet ne naší chybou a bydlíme ve vzdálenosti cca 50km daleko - bylo nám sděleno, že jsme nemuseli jezdit kupovaným vozem, ale jiným.
I přes dobrou vůli a snahu domluvit se na vhodném řešení, např. z naší strany návrh na uhrazení nad rámec najetých km a s možnosti výměny jsme nepochodili a nadále se nás prodejce a reklamační technik snažili zmanipulovat, abychom reklamaci nepodávali a jednali rovnou s pojišťovnou - toto jsme odmítli a trvali jsme na sepsání reklamace - reklamační technik tedy odešel se slovy 'Co tam chcete napsat?', přičemž nás posléze nechal reklamační protokol vyplňovat vlastní rukou se slovy 'Napište si tam, co chcete.'Tedy další zásadní informace jsme doplňovali sami s tím, že na žádost, zda by reklamační protokol mohl upravit i na základě uvedených špatných kontaktních údajů, reagoval negativně, že to dělat nebude, že takhle to stačí a že nemá možnost údaje v systému změnit.
Zklamaní a velice rozhořčení nad chováním a přístupem zaměstnanců společnosti jsme odešli s podanou žádostí o reklamaci, u které nyní čekáme na vyjádření.
odstoupení od smlouvy/výměna vozu
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážená paní Řezanková,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.