Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Podvodná firma be2 se zřejmým úmyslem uvedením v omyl s nabídkou nákupu produktu Premium za 149 Kč mě prodala další produkt VIP. Tento fakt při objednávání smlouvy nebyl znám a z podmínek uvedených při nákupu nebyl uveden. Neměl jsem tušení, že pokud si nakoupím produkt za 149 Kč, budu nucen k dalším nákupům. Toto bylo skryté ve VOP a během realizace a autorizace platby jsem si nevšiml ničeho, co by mi sdělovalo, že se zavazuji k dalším nechtěným platbám.
Podvodná firma be2 mi z účtu bez autorizace vysála částku kolem 2300 Kč, kterou jsem u své banky ihned reklamoval a uvedená suma mi byla vrácena zpět na účet, takže mi škoda nevznikla.
Problém je, že podvodná firma be2 si nárokuje platbu 2530, na kterou nemají právní nárok a rozhodně nemám pocit, že bych této firmě cokoliv dlužil. Profily jsou falešné, firma neuvádí jasně a zřetelně podmínky o objednávaní službě a skrývá je ve VOP.
Nabídka produktu členství VIP je skrytá a poud by kupující byl informován o ceně, nidky by žádný produkt nekoupil
Ukončení činnosti.
Firma be2 by se měla stáhnout z českého trhu a ihned ukončit veškerou činnost. Podal jsem oznámení na Policí ČR obor kyberkriminalita a ČOI. Firma be2 odvádí slušné a normální lidi, kteří jsou v citové krizi a neumějí se těmto rafinovaným obchodníkům bránit.
Ukončit členství.
Mám zdokumentované 4 pokusy o ukončení členství. Ze strany firmy jsem nezaznamenal žádnou reakci. Pokud bych měl brát jejich podvodné podmínky vážně, tak jsem stále členem VIP a vázán platbami, neboť členství nelze ukončit.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: WQXYNC94
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum be2 – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Hodnocení:
Komentář: Případ se vyřešil díky intervenci dTestu za necelé dva dny. Podvodníci se stáhli a nemají již žádné další finanční nároky vůči mé osobě.
Od 30.ledna jsem se marně pokoušel věc uzavřít. dTestu se toto podařilo za den a půl.
Přijměte moje upřímné poděkovaní za Vaši pomoc a vážím si, že jako jediní jste schopni podvedeným lidem pomoci.