Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
29.11.jsem u společnosti alza.cz zakoupil televizor Samsung UE55MU6192.Konce ledna televizor přestal zcela fungovat.Předal jsem ho 1.2.2018 tedy k reklamaci na pobočce v Děčíně,tam televizor převzali dle příjemky reklamace s tím,že je: na pohled v pořádku,kabel v pořádku,porty v pořádku,kontakt ok,sn ok.
27.2.jsem byl vyrozuměn,že reklamace je zamítnuta,s tím,že je LCD mechanicky poškozen.Ihned jsem kontaktoval pracovníka alza.cz a požadoval jsem vysvětlení a zcela logicky jsem argumentoval tím,že mám doklad vydaný při přijetí reklamace,že televizor je na pohled v naprostém pořádku a že jestli je poškozen,tak to musel způsobit někdo při manipulaci anebo během transportu,v žádném případě,však jsem toto nemohl způsobit já.Sanžím se dohodnout,ale nikdo mně nekontaktuje,pouze mně bylo oznámeno,že reklamace je znovu zadána.
Na závěr chci dodat,že pokud by byl poškozený televizor nikdy bych ho nepředával k reklamaci,ale kontaktoval bych svou pojišťovnu,protože mám už několik let uzavřenou pojistku ,,Komfort'' a ta zahrnuje poškození elektroniky a domácích spotřebičů,jakýmkoliv způsobem.Navíc je jasné,že pracovníci alza.cz,by nikdy nepřevzali televizor s tím,že je ok.Číslo reklamace :ASRE 18077 527R.
Televizor byl v době předání jako nový a nebyl na něm ani nepatrný škrábanec,prostě kromně toho,že nereagoval na nic,vypadal jako bych ho právě vybalil.
Televizor již není v prodeji,takže požaduje peníze,dle faktury ze dne 29.11. a to 16 328,-Kč.Navíc po špatné zkušenosti bych raději už s touto společností neměl nic společného.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Dušku,
mrzí mne, že k celé situaci vůbec došlo. Mohu Vás však ujistit, že v momentě, kdy jste se s námi spojil, tak jsme vše okamžitě řešili.
Dohledali jsme vše potřebné a následně jsme Vám vystavili dobropis, který jsme Vám 3.3. zadali k proplacení. V rámci zadání příkazu jsme Vás o této skutečnosti také informovali, předpokládám proto, že vše dopadlo k Vaší spokojenosti.
Pokud je situace již uzavřená, prosím Vám o uzavření případu taktéž na tomto portálu.
S přáním příjemného dne
Tomáš Holek
Péče o zákazníky
Alza vrátila peníze.Pro mne je celá záležitost uzavřená.Děkuji za včasné vyřízení.