Společnost


MOBIL POHOTOVOST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21868Reklamace telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.03.2018, před 7 lety

Lada Veličková

Znění stížnosti

Dobrý den,
Obracím se na Vás s prosbou o pomoc s řešením reklamace. Dne 25. 4. 2017 jsem v provozovně Mobil Pohotovost v Ostravě zakoupila mobilní telefon Apple iPhone 6 64GB Space Gray. Po necelém roce používání začal mobil vykazovat funkční chyby – padaly aplikace, telefon se samovolně několikrát denně restartoval. S touto vadou jsem šla mobilní telefon reklamovat. Při sepisování reklamace nám bylo před jeho důkladnou kontrolou oznámeno, že je mobil prohnutý, tudíž máme očekávat zamítnutí a cenový návrh na opravu.
Na dotaz, jak může dojít k prohnutí telefonu, mi bylo oznámeno, že zadní obal zařízení má od výroby měkčí obal než ostatní mobilní telefony. Tuto informaci údajně zjistili až v období po mém nákupu a že mám za tuto vadu žalovat společnost Apple. Veškeré informace jsem napsala společnosti MP, jejich odpovědí bylo, že jsem si veškeré informace o vlastnostech telefonu měla zjistit sama předem a to i když prodavač přebírající reklamaci tvrdil, že se tyto výrobní vady začaly na zařízeních projevovat až poté, co jsem telefon zakoupila. I přesto jsem poslechla „dobře míněnou“ radu od paní a vyhledala si o tom informace. Jak jsem zjistila, o nekvalitním obalu se zmínky začaly objevovat již pár měsíců po uvedení mobilu na trh v roce 2014.
Podle zákona 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele má prodávající informační povinnost říct kupujícímu o všech kladech i záporech prodávaného výrobku a přidat doporučení, jak závadě předejít.
Při uplatnění reklamace nebylo zjištěno kromě prohnutí žádné poškrábání a zařízení bylo plně nabito, při vyzvednutí reklamace bylo poškrábané přední ochranné sklo a prohnutí bylo již znatelné a na jiných místech než nám prvně bylo ukázáno, mobil byl také úplně vybitý a nebylo možné si ho na prodejně zkontrolovat, v jakém stavu se nachází.
Telefon si na reklamaci vzali bez krabičky a vrátili ho jen v bublinkové fólii. Proč nedošlo k včasné informaci o těchto „nechtěných“ vlastnostech zařízení a proč přebrali mobil s měkkým obalem bez pevné krabičky, aby se nepoškodil ještě více?
K dispozici mám veškeré dokumenty, vzájemnou konverzaci i cenový návrhe, který je mnohem vyšší než samotná cena nového zařízení.
Tímto prosím o informaci, zda mám právo s touto situací vůbec něco dělat.
Lada Veličková


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smluvy, vrácení finanční částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2018 16:55, před 7 lety

Za vady na výrobku je spotřebitelce odpovědný vždy prodávající, nikoliv výrobce. Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaných výrobků a o způsobu použití a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebitelce srozumitelně v písemném návodu.

V případě porušení výše zmíněné zákonné povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za přestupek až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu https://www.coi.cz/podatelna/.

Pokud prodávající spotřebitelku o způsobu použití věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2018 16:32, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.