Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#21891Odmítnutí proplácení škody na vozidle

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 5 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2018, před 7 lety

Stanislav Rytych

Znění stížnosti

9.1.2018 jsem projížděl kolem nákladního vozidla z něhož vypadla přepravka a poškodila lak na mém vozidle. Sepsali jsme zápis o škodě a já jsem okamžitě informoval svoji pojišťovnu (Českou pojišťovnu) o vzniklé škodě a zmocnil jí k jednání s pojišťovnou viníka.
Dne 7.2.2018 jsem automobil předal servisu k opravě a vypůjčil si vůz.
28.2. mi ze servisu oznámili ukončení opravy a předání vozu dne 2.3.2018.
1.3.2018 mi zavolal likvidátor pojišťovny, že nebudou hradit ani opravu, ani zapůjčení vozidla, neboť se jedná o věc vyňatou z pojistného krytí.Odkazoval se přitom na řádek kde se praví, že pojišťovny nehradí škody způsobené .... újmu vzniklou manipulací s nákladem stojícího vozidla.
Přes můj názor, že to by se týkalo pouze škody, kterou bych si způsobil já sám neopatrným nakládáním (poškození vozíkem u supermárketu) a ne manipulací cizího člověka u svého stojícího vozidla,
byla mi tato námitka zamítnutá. Dohodl jsem se tedy, protože automobil potřebuji každodenně, že škodu zaplatím ze svého havarijního pojištění.Náhrada za zapůjčení vozidla tedy zůstala na "triku".


Požadované řešení

V případě, že můj názor na výuku je správný, tak uhrazení celé události z povinného ručení viníka.
Zodpovězení otázky, zda je možné v tomto případě trestat a penalizovat ne viníka, ale pouze postiženého.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2018 07:45, před 7 lety

Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny pojistných podmínkách. V pojistných podmínkách bývají i výluky z pojištění tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. V zamítnutí pojistného plnění by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebiteli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Obecně platí, že škůdce má povinnost nahradit poškozenému skutečnou škodu. To vyplývá z § 2910 občanského zákoníku. Pokud by pojišťovna odmítla uhradit škodu v rámci pojištění, může poškozený škodu vymáhat po škůdci samotném.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.3.2018 11:31, před 7 lety

Vážený pane Rytychu,

děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.

Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2018 07:02, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2018 22:35, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.