Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
9.1.2018 jsem projížděl kolem nákladního vozidla z něhož vypadla přepravka a poškodila lak na mém vozidle. Sepsali jsme zápis o škodě a já jsem okamžitě informoval svoji pojišťovnu (Českou pojišťovnu) o vzniklé škodě a zmocnil jí k jednání s pojišťovnou viníka.
Dne 7.2.2018 jsem automobil předal servisu k opravě a vypůjčil si vůz.
28.2. mi ze servisu oznámili ukončení opravy a předání vozu dne 2.3.2018.
1.3.2018 mi zavolal likvidátor pojišťovny, že nebudou hradit ani opravu, ani zapůjčení vozidla, neboť se jedná o věc vyňatou z pojistného krytí.Odkazoval se přitom na řádek kde se praví, že pojišťovny nehradí škody způsobené .... újmu vzniklou manipulací s nákladem stojícího vozidla.
Přes můj názor, že to by se týkalo pouze škody, kterou bych si způsobil já sám neopatrným nakládáním (poškození vozíkem u supermárketu) a ne manipulací cizího člověka u svého stojícího vozidla,
byla mi tato námitka zamítnutá. Dohodl jsem se tedy, protože automobil potřebuji každodenně, že škodu zaplatím ze svého havarijního pojištění.Náhrada za zapůjčení vozidla tedy zůstala na "triku".
V případě, že můj názor na výuku je správný, tak uhrazení celé události z povinného ručení viníka.
Zodpovězení otázky, zda je možné v tomto případě trestat a penalizovat ne viníka, ale pouze postiženého.
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny pojistných podmínkách. V pojistných podmínkách bývají i výluky z pojištění tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. V zamítnutí pojistného plnění by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebiteli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Obecně platí, že škůdce má povinnost nahradit poškozenému skutečnou škodu. To vyplývá z § 2910 občanského zákoníku. Pokud by pojišťovna odmítla uhradit škodu v rámci pojištění, může poškozený škodu vymáhat po škůdci samotném.
Vážený pane Rytychu,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.