Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Místo nákupu: internet Slevovar.cz, dodavatel Ogroup s.r.o.,Rokelská 50, 273 62 Družec
Nesouhlasný můj mail zaslaný 27.2.2018 na info@ogroup.cz
Vážení,
24.1.2018 jsem Vám zaslal spolu s požadavkem na vyřízení reklamace nefunkční výrobek - flambovací pistoli za 179 Kč, kterou jsem od Vás obdržel koncem listopadu - viz údaje na DL č. 29336 v příloze. Vzhledem k tomu, že byl Vámi dodaný výrobek od počátku nefunkční - po rozbalení a vyjmutí z krabice jsem zjistil, že ovládací tlačítko je zapadlé, tudíž nefunkční, ( u tohoto byli přítomni i provozovatelé bistra v našem muzeu, kterým jsem se přišel pochlubit, za jak výhodnou cenu jsem od Vás zboží nakoupil, což připouštím ) jsem předpokládal, že po uplynutí reklamační doby 30 dnů obdržím od Vás nový funkční výrobek tak, jak jsem požadoval. K mému velkému údivu jsem od Vás v neděli 25.2.2018 obdržel SMS zprávu, že se reklamace č. r1860144 zamítá. S tímto Vaším rozhodnutím ale zásadně nesouhlasím a trvám na dodání nového výrobku zdarma. Vzhledem k tomu, že mám svědky, kteří výše uvedené dosvědčí, nerad bych tuto banální věc postupoval dále na ČOI, s kterou jsem již předběžně telefonicky danou situaci projednal a jsou připraveni být nápomocni. Pochopte prosím, že mně nejde o nějakých 179 Kč, ale o princip. Očekávám, že Vaše rozhodnutí přehodnotíte a vyhovíte vyřízení reklamace v můj prospěch. Předem děkuji za rychlou odpověď.
Flambovací pistole cena 179 Kč, číslo výrobku 1609
Viz v popisu stížnosti
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.