Společnost


Bonprix Sp. z o.o.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21898Nedodržení lhůty pro vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2018, před 7 lety

Aneta Košková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dovoluji si Vás upozornit na porušování NOZ z Vaší strany, kdy mi do dnešního dne nebyly vráceny peněžní prostředky za vrácené zboží při odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy bylo provedeno řádně a v zákonném termínu. Zboží bylo v původních obalech a neporušené doručeno dle podacího lístku spolu s odstoupením od smlouvy 6.2.2018. Nákup byl proveden přes internetové stránky a placen platební kartou, avšak na účet k platební kartě do dnešního dne tj. 2.3. peníze připsány nebyly. Zákonem daný termín pro vrácení peněžních prostředků je nejdéle do 14 dnů po přijetí odstoupení od smlouvy. Když pominu skutečnost, že jste mi povinni vrátit nejen částku za zboží, ale i náklady na dodání zboží (poštovné, ocitáte se v prodlení. Pokud nebude učiněna okamžitá náprava, bude z mé strany podán podnět k prošetření na ČOI.

S pozdravem
A.K.


Požadované řešení

okamžitá náprava - vrácení peněžních prostředků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2018 17:55, před 7 lety

Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Pokud tak prodávající neučiní, ocitá se podnikatel v prodlení a spotřebitelka se může kromě dlužné částky domáhat také zákonného úroku z prodlení stanoveného nařízením vlády č. 351/2013 Sb.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2018 20:51, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.