Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Nakoupila jsem u společnosti CCC dětskou zimní obuv dne 11. 11. 2017. Po dvou měsících jsem si všimla, že vrchní vrstva textilního materiálu je oloupaná, boty tedy přestaly být funkční pro zimní nošení.
26. 1. 2018 jsem obuv reklamovala u prodejce. Reklamace byla vyřízena 25. 2.
Prodejce reklamaci neuznal s odůvodněním, že jde o "mechanické poškození obuvi, které vzniklo okopáním a sedřením obuvi při chůzi".
S tím nemohu souhlasit, např. proto, že se "kůže" loupe i u zipu, tj. na místě, kde se nedá okopat.
Domnívám se tedy, že obuv byla vyrobena z vadného materiálu, nevhodného pro použití na zimní obuv.
2220745330035 Magic Lady CS1599-1, vel. 33, tmavě modrá barva, cena 899,ů.
Domnívám se, že vady byly přítomny již v okamžiku převzetí (vadný materiál). Odstupuji od smlouvy a požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.