Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zaplatila jsem si 22.1. zkušební členství za 149,- kč a vzhledem k tomu, že jsem to ani nevyužila, neměla jsem v plánu si předplatit PREMIUM členství. Včera jsem zjistila, že si sami z účtu ztrhli částku 2 247,- kč . Vůbec nerozumím tomu, jak je to možné, když mě nikdo neinformoval o automatickém prodloužení, už vůbec ne za jakou částku a bez faktury a nějakého souhlasu či podpisu. Včera jsem poslala online výpověď a pošlu ještě písemnou. Nesouhlasím ale z danou částkou za služby, které jsem nechtěla, přeji si účet zrušit a aby přestali klamat lidi.
Zrušení členství a vrácení peněz za neobjednané a klamavé služby. Také neoprávněné ztrhávání peněz z mého účtu.
|
Tweet |
Spotřebitelka nám poslala následující doplnění stížnosti:
"Do publikace stížnosti jsem poslala písemnou výpověď a zatím nedoručeno. Na email společnost reagovala s tím, že jsem byla informována o platbách v uvítacím emailu, ale není to pravda. Premium účet mi zruší až v květnu, peníze vrátit nechtějí a zda si budou ještě chtít ztrhnout další peníze se nevyjádřili. Platební kartu jsem již zablokovala. Cítím se poškozena, protože kdybych byla informována o nějaké částce, určitě bych to ihned zrušila. Jejich informace a nabídky jsou klamavé."
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: GC6UCO18
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Ano, to jsem již zmiňovala, že účet bude zrušen až 28/05/2018, peníze vrátit nechtějí a zda si budou ještě chtít něco účtovat už nereagují.
Stále do kola píšou, že jsem byla upozorněna na placené prodloužení v uvítacím emailu, ale mě od nich nepřišlo vůbec nic. První zprávu od nich jsem obdržela až když jsem podala stížnost a nesouhlas. SPAMOVOU schránku mám pod kontrolou. Je to zkrátka jejich praktika, jak okrádat lidi. Písemnou výpověď k dnešnímu dni nikdo nepřevzal, protože mi nepřišla doručenka. Žádám je o okamžité zrušení člentsví, osobních údajů, vrácení částky 2 247,- kč a potvrzení, že si již nebudou nárokovat žádné peníze za služby o které nemám zájem. Děkuji
Společnost má povinnost dříve než dojde k uzavření smlouvy informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevnikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Co se týče dokladu o poskytnutí služby, tento je poskytovatel služby povinen vystavit na žádost spotřebitele dle § 16 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, což platí i pro zahraniční subjekt, který ale nabízí služby spotřebitelům z ČR.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.