Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
prosím o pomoc s řešením problému s internetovou firmou be2.
Podvodná firma be2 se zřejmým úmyslem uvedením v omyl s nabídkou nákupu produktu Premium za 149 Kč mi prodala další produkt VIP. Tento fakt při objednávání smlouvy nebyl znám a z podmínek uvedených při nákupu nebyl uveden. Neměla jsem tušení, že pokud si nakoupím produkt za 149 Kč, budu nucena k dalším nákupům. Toto bylo skryté ve VOP a během realizace a autorizace platby jsem si nevšimla ničeho, co by mi sdělovalo, že se zavazuji k dalším nechtěným platbám.
Podvodná firma be2 mi dne 28. 10. 2017 z účtu bez autorizace vysála částku 2 247 Kč, kterou mi vznikla škoda. Vzhledem k tomu, že jsem seznamku nevyužívala, profily byly falešné, začala jsem situaci řešit a smlouvu jsem vypověděla, nebo jsem si to alespoň myslela. Zrušení profilu na stránkách be2 mně překlopilo na anglicky hovořící verzi a já jsem byla v domnění, že jsem profil vypověděla a zrušila. Anglicky nemluvím a profil jsem uzavírala na stránkách v češtině.
Problém je, že podvodná firma be2 si nárokuje další platbu ve výši 89,22 EUR, což mi oznámila výhružným dopisem 26. 2. 2018 od firmy Intrum Justitia s.r.o.
Na základě dopisu jsem se snažila dostat na stránky společnosti be2, kde jsem se dočetla, že můj profil byl dočasně pozastaven a bude po uhrazení poplatku opět reaktivován, což mi připadá za nehorázné. Profil jsem vypověděla na konci října 2017, o žádný nestojím a firmě nic nedlužím.
Na platbu firma nemá právní nárok a rozhodně nemám pocit, že bych této firmě cokoliv dlužila. Smlouvu jsem na konci října 2017 vypověděla a profil zrušila.
Firma neuvádí jasně a zřetelně podmínky o objednávaní služby a skrývá je ve VOP, což se dá považovat za nekalé obchodní praktiky, které jsou na území ČR právně zakázány a opakovaně vyžaduje další platby. Můžete mi pomoci?
Děkuji a přeji hezký den.
Alena Vrbová
internetová seznamkaPodvodná firma be2 mi dne 28. 10. 2017 z účtu bez autorizace vysála částku 2 247 Kč, kterou mi vznikla škoda. Vzhledem k tomu, že jsem seznamku nevyužívala, profily byly falešné, začala jsem situaci řešit a smlouvu jsem vypověděla, nebo jsem si to alespoň myslela. Zrušení profilu na stránkách be2 mně překlopilo na anglicky hovořící verzi a já jsem byla v domnění, že jsem profil vypověděla a zrušila. Anglicky nemluvím a profil jsem uzavírala na stránkách v češtině.
Ukončení veškerých vztahů se společností be2 od října 2017, kdy jsem vypověděla smlouvu.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu samotným spotřebitelem není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat placené služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: MYNUGG00
Dobrý den.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu na adresu: zakaznickyservis@be2.cz,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.