Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň,
dňa 11.9.2017 som si cez stránku www.androidlevne.cz objednal mobilný telefón Xiaomi Redmi Note 4 64 GB GLOBAL s doručením na Slovensko o celkovej cene vrátane poštovného 4 899 Kč (188 EUR). Uvedenú sumu som uhradil dňa 14.9.2017 z bankového účtu, na účet vedený vo FIO Banke, Číslo účtu: 2401276891/2010, IBAN:CZ3820100000002401276891 na meno Ohanka. Dodávku tovaru som očakával do 1 mesiaca, avšak neuskutočnila sa. Preto som kontaktoval p.Ohanku a on mi prisľubil, že tovar ihneď zašlú. To isté sa opakovalo po ďalšom mesiaci, až po cca 3 mesiacoch, od dátumu objednávky som po bezvýslednej emailovej komunikácii(asi 20 emailov)s p.Ohankom požiadal o vrátenie peňaží za tovar. Do dnešnej doby 5.3.2018 mi peniaze neboli zaslané na účet a nebol mi ani doručený tovar.
V prípade potreby viem dodať aj doklady (objednávka, výpis z účtu) a celú emailovú komunikáciu s p.Ohankom, ako predstaviteľom spoločnosti TERAE BUSINESS s.r.o.
Ďakujem veľmi pekne za pochopenie a vopred ďakujem za čas, ktorý strávite vybavovaním mojej sťažnosti.
Mobilný telefón/smartfón Xiaomi Redmi Note 4 64 GB GLOBAL
Vrátenie celej zaplatenej sumy 188€ na môj účet.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.