Společnost


DELL Computer , spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#21975Prasklý monitor LCD

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.03.2018, před 7 lety

Petr Týnavský

Znění stížnosti

Dobrý den,

před 3 měsíci jsem zakoupil notebook Dell Inspiron. Asi před 14 dny mi praskl LCD monitor, aniž bych jej sám nějak poškodil špatnou manipulací. Bohužel, když jsem toto reklamoval u společnosti Dell, tak mi sdělili, že v žádném případě se toto poškození nevztahuje na 2 letou záruku a musím si tudíž opravu zaplatit. Noteook stál 12.000,- a oprava by pak vyšla asi na 5.500,-.
Můžu se nějak bránit?

Děkuji Týnavský


Produkt

notebook Dell Inspiron, výrobní číslo: 4D6RLJ2 Kód Express Service Code: 9504554942


Požadované řešení

Požaduji výměnu nebo vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2018 10:21, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Městský soud v Brně v rozhodnutí s č. j. 36 C 240/2014-39 k tomu uvedl, že vyvrácení domněnky leží právě na prodávajícím v rámci 30 denní lhůty k vyřízení reklamace, přičemž by to měl udělat nejlépe znaleckým posudkem.

Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Jestliže byla po formální stránce reklamace vyřízena včas, může si spotřebitel nechat zpracovat jiné posouzení, nejlépe od soudního znalce, kterým může názor uvedený v odůvodnění zamítnutí reklamace rozporovat. V případě, že by názor prodávajícího byl nesprávný, takže by reklamace nebyla z hlediska posouzení vady vyřízena řádně, spotřebitel by měl právo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho pak má spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Znalce z oboru může spotřebitel vyhledat v naší databázi soudních znalců https://www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na portálu justice.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 21:18, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.