Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#21981Pojištění proti rozbití a krádeži

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.03.2018, před 7 lety

Jiří Pilař

Znění stížnosti

Asi před rokem jsem si v Alze koupil nový mobilní telefon Samsung Galaxy S7 za 16 000,-. Říkal jsem si, že když jsem si na něj pracně našetřil půlročním škudlením z brigád (jsem student), pořídím si i pojištění, abych měl jistotu. Po půlročním šetření se povedlo a telefon jsem si zakoupil.

Nedávno mi telefon spadl na zem a rozbilo se pouze přední sklo, nikoli display. Telefon jsem odnesl bez jediného škrábance (krom tedy skla) na opravu. PO 45ti dnech (dle zákona až 90ti) se mi ozvali, že mi telefon vyměnili. Telefon jsem sice chtěl jen opravit, ale budiž. Mobil, který jsem dostal, byl absolutně omlácený a s poškrábaným předním sklem i foťákem. Přístroj jsem nepřijal a požadoval jsem adekvátní náhradu. Další den mi přišel mail, ve kterém stálo, že je opět reklamace vyřízena. Dojel jsem znova na pobočku Alzy a telefon, který mi byl opět vracen, byl poškrábaný a obouchaný. Opět jsem jej nepřijal a nechal jej poslat zpět. Po několika dnech mi z Alzy napsali: Dle prověření je Samsung Galaxy S7 již téměř rok v používání, zařízení na výměnu tak nemusí být již nutně nové ale v odpovídajícím stavu. Pokud poškození nebo opotřebení výměněného kusu nebrání jeho používání, nevzniká tak nutně nárok na úplně nový kus. - Odpovídajícímu stavu pro mne znamená také nepoškrábaný, jelikož škrábance přístroj znehodnocují a já ze svého přístroje sundal kryt jen jednou a taky to tak dopadlo. Krom toho se v pojistných podmínkách nepíše nic o tom, jak se bude pojištění řešit, co se týče lehkého poškození, ale pouze úplného a to doslova- V případě náhodného poškození bude pojistné plnění v případe neopravitelné věci nebo neúčelnosti opravy věci provedeno její náhradou věcí jinou, nebude-li možná náhrada věci, pak plněním v penězích - viz Článek 11, Pojistné plnění - odstavec 8. Nikde není dáno, že mám automaticky dostat znehodnocený telefon a můj nemá být opraven, nýbrž nahrazen nějakým, který má hodnotu maximálně poloviční. Dále je tam napsáno, že každý měsíc od používání zařízení klesá hodnota přístroje o 2%. Lehká matika: 12 měsíců používání x 2% = 24% z 16 000 = 3840 -> 16000-3840=12160, což je aktuální cena mého telefonu. Pojištění mě stálo 3198,- a za spoluúčast jsem jim dal celých 1599,- což je 10% původní ceny. Takže když si přičtete 3198+1599 k aktuální ceně mého telefonu, je to 16957,- což je cena odpovídající novému zařízení v ceně, kdy jsem ho koupil ba o 958,- víc. Nyní jsem ve fázi, kdy se hádám s operátory firmy Alza.cz po mailech a dožaduji se svého. Stále nemám svůj mobilní telefon a nemohu v mnoha ohledech bez něj normálně fungovat. Doporučuji si pečlivě rozmyslet, zda tuto službu využijete. Já už to nikdy neudělám.


Produkt

Alza Pojištění proti rozbití a krádeži. Výměna zboží za znehodnocené. Neadekvátní výměna a přístup.


Požadované řešení

Jelikož můj mobilní telefon byl bez poškození krom toho, které mi mělo být opraveno, požaduji buďto 1) náhradu zboží za nové, jelikož jsem přeplatil cenu nového přístroje a mám tedy na něj nárok. Pokud nebude zboží nové, chci 2) vrátit peníze za zboží dle pojistných podmínek včetně spoluúčasti, za kterési pořídím telefon jený a nebo 3) vrácení mého mobilního telefonu ve stavu, v jakém jsem jej odevzdal na Alza. cz, vrácení peněz, které jsem dal za pojištění a spoluúčast


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2018 17:26, před 7 lety

Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách zpravidla bývá i upraveno, jakým způsobem bude spotřebiteli poskytnuto pojistné plnění. Bude tedy záležet, jaký způsob poskytnutí pojistného plnění byl sjednán v pojistných podmínkách.

V daném případě se nejpravděpodobněji jedná o SMLUVNÍ PODMÍNKY PRO POJIŠTĚNÍ ALZA – POJIŠTĚNÍ NÁHODNÉHO POŠKOZENÍ A ODCIZENÍ vydané Českou podnikatelskou pojišťovnou, a.s., Vienna Insurance Group. Dle čl. 10 podmínek je v případě náhodného poškození, kdy je věc opravitelná, zajištěná oprava s tím, že musí být uhrazena spoluúčast ve výši 10% z kupní ceny věci včetně DPH. Dále je možné dodání náhradní věci a v situaci, kdy nění účelná oprava ani výměna věci, je vyplaceno pojistné plnění. O variantě řešení reklamace rozhoduje likvidátor. Spotřebitel má dále právo na nahlédnutí do podkladů týkajících se šetřené škodní události a pořídit si jejich kopie.

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění závěrů šetření pojistné události. Toto zdůvodnění musí být spotřebiteli poskytnuto v písemné formě. Zdůvodnění může následně spotřebitel rozporovat.

Nebude-li možné vyřešit spor se společností smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 21:21, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.