Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 10.6.2017 jsem zakoupil dětský fotoaparát Rollei.Fotoaparát jsem vyzkoušel a po nabití fungoval.V únoru 2018 kdy jsme o prázdninách chtěli fotoaparát použít,tak na nic nereagoval.Nechal jsem ho přes noc nabíjet,ale ani potom na nic nereagoval.9.2.2018 jsem ho reklamoval u vás v Holešovicích.28.2.jsem si byl fotoaparát vyzvednout.Měl být vyměněn za nový,ale po přinesení domů fotoaparát opět nefungoval.Nechal jsem ho opět přes noc nabíjet.Zase nešel ani zapnout.Stejná závada jako při první reklamaci.Dne 1.3.2018 jsem ho opět odnesl do vašeho servisu v Holešovicích,kde váš přejímací technik ho dlouho zkoušel,různě přepojoval,
a uznal,že je závada neopravitelná a napsal mi výměnu.Výměnu mi doporučil do provozovny v Dejvicích,s tím,že vše bude velmi rychlé a slíbil mi to na tentýž den odpoledne.Dnes je 5.3.2018 večer, a stále mi příkaz k vyzvednutí nepřišel. Prosím vás o sdělení,kdy mohu s výměnou fotoaparátu počítat.
Kdyby se toto zboží už nevyrábělo,tak bych si zakoupil fotoaparát jiný,třeba i s doplatkem.Byl to totiž dárek,který se nepovedl.
Prosím o odpověď Bína.
Fotoaparát Rollei č.reklamace ASRE 18140544r z 1.3.2018
Je mi jedno jestli mi zboží vyměníte,nebo vrátíte peníze,ale hlavně,aby bylo funkční.
|
Tweet |
Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.
Tato lhůta pak zahrnuje i informování spotřebitele o vyřízení reklamace. Tedy spotřebitel musí v rámci této lhůty být o vyřízení reklamace informován a musí mít možnost zboží si vyzvednout (příp. mu musí být přímo doručeno). V opačném případě nelze považovat reklamaci za řádně vyřízenou.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.