Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
obracím se na vás se stížností ohledně nedodaného zboží a přístupu VIP klientské linky.
Ve stručnosti, 13.2. jsem u vás provedl objednávku lyží s termínem dodání do dvou dnů. Když mi lyže nedorazily ani 20.2, tak jsem zavolal na vaši VIP infolinku, celou situaci popsal a prosil o co nejrychlejší vyřešení, protože 22.2 jsem odjížděl na hory a lyže jsem potřeboval. Urgentnost situace jsem velmi zdůrazňoval a opakovaně se nabízel, že si lyže osobně kdekoliv vyzvednu, třeba někde ve skladu vašeho partnera.
Následně mi bylo sděleno, že se někde stala chyba a objednávku jste mi stornovali, bez reakce na mé prosby, s tím, že mi zpět vygenerujete dárkové poukazy. To jsem odmítnul a žádal zaslání hotovosti, abych si lyže stihnul zakoupit, než pojedu na hory.
Toto bylo zcela ignorováno. Psal jsem dva maily, kde jsem prosil o telefonický kontakt, asi ještě 2x jsem volal na infolinku, kde jsem žádal řešení situace a přepojení na nadřízeného. Vždy jsem byl absolutně ignorován, nepřepojen a i když mi bylo přislíbeno, že tento case bude předán nadřízenému, tak se tak nestalo, nebo mě nikdo nekontaktoval.
Následně mi i přes můj výslovný nesouhlas byly vygenerovány dárkové poukazy s původní platností do května a hotovost nevrácena. Ani žádný kontakt z vaší strany se nekonal.
Tedy vaše nedodržení doby dodání, následné svévolné storno vedlo k tomu, že jsem si lyže musel zapůjčit, čímž mi vznikl náklad a vygenerovali jste mi poukázky s velmi krátkou dobou použitelnosti, které již neuplatním, protože je po lyžařské sezóně. (i když jsem to od počátku odmítal)
No dobře, chyba se stát může. Ale jsem absolutně šokovaný z přístupu VIP infolinky a tohoto emailového kanálu, která/který vůbec nereagoval na moje prosby, požadavky a absolutně ignoroval okolnosti, které jsem dookola zdůrazňoval. Stejně jako to, že mě nikdo z operátorů nepřepojil na vedoucího a evidentně ani nepředali můj požadavek k vyřízení, jak mi bylo přislíbeno.
Prosím o kontrolu celého postupu a vyjádření kompetentní osoby ze strany MALL, zdali poskytnutý servis nákupu a přístupu infolinky byl v pořádku a je standardem společnosti MALL.
Salomon M X-MAX X12 + M XT12 Ti C90 Blac
Návrat celé částky v hotovosti + náhrada za půjčovné lyží
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.