Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení,
dnes mi přišla SMS z 999037, že je mám telefonicky kontaktovat ohledně dluhu u společnosti BE2!
Profil jsem si před několika měsíci založila kvůli podvodné reklamě na internetu. Když jsem zjistila, že si bez mého vědomí z mého účtu, jehož číslo jsem během tvorby profilu zadala, strhli částku přesahující 2000,- Kč. Kartu jsem nechala zablokovat a ze seznamky se neúspěšně snažila profil zrušit.
Vzhledem k tomu, že jsem ve 3. stupni invalidity, pobírám plný invalidní důchod a s ohledem k následkům nehody (poranění mozku) si velmi málo nových informací pamatuji.
Uvědomuji si, že jsem svou chybu udělala, když jsem neprecetla obchodní podmínky. Netušila jsem, že je toto v České republice možné.
Ukončení automatické prolongace VIP účtu, smazání profilu, odpuštění celé dlužné částky.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není však výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
v zájmu dohledání přislouchajícího profilu prosím uveďte emailovou adresu, pod kterou jste se na stránce zaregistrovala (požádejte prosím dTest o možnost jejího doplnění jako ‘neveřejného/ referenčního údaje‘), respektive ve výše uvedené záležitosti kontaktujte přímo Zákaznické centrum na adrese: zakaznickyservis@be2.cz,
děkujeme Vám.
To už jsem učinila, 6.3.2018 jsem poslala výpověď na email zakaznickyservis@be2.cz, takže můj email misa.svejdova@seznam.cz již máte!
Dobrý den,
pod uvedenou emailovou adresou není v systému evidovaný žádný uživatelský profil - překontrolujte ji, prosím, a kontaktujte nás opětovně,
děkujeme Vám.
Druhá, kterou používám, je svejdova.michala@gmail.com. Vzhledem k tomu, že mi dnes přišla již třetí SMS z vymáhací agentury, tak profil existovat musí. Obě emailové adresy jsem opětovně zkontrolovala a jsou uvedeny správně!
ID: MLXYFG20
Dobrý den,
mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 05/09/2017. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
vemte prosím v potaz až výpověď zaslanou 6.2.2018. Dříve jsem výpověď nezasilala. Rozhodně jsem si nebyla vědoma, že cokoli hradím, až po stržení platby z mého účtu, který jsem při registraci zadala, nikdy by mě ovšem nenapadlo, že si platbu strhnete bez jakékoliv upozornění. Potvrzení o realizaci úhrady ve svém emailu nemám, neměli byste Vy dokazovat, že jste ho zaslali?
Michala Švejdová
ID: MLXYFG20
Dobrý den,
dlužný poplatek je v rámci Vašeho profilu evidovaný od 06.01.2018, Výpověď zaslaná o měsíc později (tj. k 06.02.2018) je tudíž ve vztahu k evidovanému dluhu neúčinná, děkujeme Vám za pochopení.
V zájmu přeposlání Potvrzení o realizaci úhrady prosím kontaktujte Zákaznický servis be2, a to prostřednictvím emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz, jelikož tento obsahuje citlivá data (Vaši registrační emailovou adresu).
Dnes jsem odeslala na email zakznickyservis@be2.cz tento email:
Komu:
zakaznickyservis@be2.cz
"Dobrý den,
s odkazem na vyjádření vaší společnosti na Vasestiznosti.cz:
"Dobrý den,
dlužný poplatek je v rámci Vašeho profilu evidovaný od 06.01.2018, Výpověď zaslaná o měsíc později (tj. k 06.02.2018) je tudíž ve vztahu k evidovanému dluhu neúčinná, děkujeme Vám za pochopení.
V zájmu přeposlání Potvrzení o realizaci úhrady prosím kontaktujte Zákaznický servis be2, a to prostřednictvím emailové adresy: zakaznickyservis@be2.cz, jelikož tento obsahuje citlivá data (Vaši registrační emailovou adresu)."
žádám o preposlani Potvrzení o realizaci úhrady. Dále žádám o uvedení celkové dlužné částky a informaci, zda dluh stále narůstá resp. zda je můj profil stále aktivní.
Jako poslední žádám informaci pod jakým emailem evidujete dlužnou částku, vzhledem k vyjádření na Vasestiznosti.cz, že pod mou emailovou adresou žádný profil evidovaný není? Jak je tedy možné, že mi přišla SMS ohledně dluhu u be2?
Děkuji
Michala Švejdová"
ID: MLXYFG20
Dobrý den,
rádi bychom tímto na platformě dTest zodpověděli minimálně poslední dotaz, v rámci výše uvedeného emailu: svou přihlašovací emailovou adresu jste přímo ve svém profilu sama změnila (na falešnou/ neexistující) a tento tudíž nebylo možné v databázi, na základě emailové adresy, pod kterou jste se zaregistrovala a uhradila členský poplatek, dohledat,
děkujeme Vám za pochopení.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
již dne 23. 3. 2018 jsem uhradila dlužnou částku po obdržení "Předžalobní upomínky" od Intrum Justitia ve výši 90,18 EUR. 5., 6. a 10. dubna mi společnost be2 napsala:
"Externí společnost nám bohužel nepotvrdila Vaši úhradu dlužné pohledávky. Jakmile externí společnost platbu potvrdí, Váš profil bude přenastaven a pokud si budete přát, budete si ho moci vymazat."
10. dubna jsem žádala o zrušení mého profilu z jejich strany, vzhledem k tomu, že už si ani nepamatuji mnou zadané heslo v září 2017 při aktivaci profilu, a ptala jsem se:
"Dobrý den, jak často vám externí společnost hlásí platby? Já jsem se společností Intrum Justitia hovořila asi před deseti dny a bylo mi sděleno, že už tam platbu mají."
Od té doby se společnost nevyjádřila!
Michala Švejdová
Pokud došlo k uhrazení platby, vůči jejímuž právnímu základu navíc lze mít jisté výhrady, měla by společnost bez dalšího odstranit údaje spotřebitelky, jelikož již neexistuje důvod k tomu, aby je uchovávala.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: MLXYFG20
Dobrý den,
v zájmu urychlení evidence dlužného poplatku a smazání profilu prosím zašlete na adresu Oddělení pohledávek be2 (collections@be2.com) potvrzení o realizaci úhrady,
děkujeme Vám.
Přesně na tento email jsem potvrzení o platbě zasílala 23.3! Váš přístup je tristní. Teď jsem potvrzení o platbě zaslala znovu.
Švejdová
ID: MLXYFG20
Dobrý den,
ano - ke dni 23.03.2018 jste nás však kontaktovala z jiné emailové adresy, než pod kterou jste registrovala svůj profil a ten nebylo možné dohledat, a na žádost o specifikaci referenčního (tj. identifikačního) čísla, zaslanou ze strany Oddělení pohledávek ke dni 05.04.2018, jste již nereagovala.
Přijaté potvrzení bylo k dnešnímu dni přeposlané odpovědnému oddělení; jakmile přijmeme zpětnou reakci, bude Vás Oddělení pohledávek obratem opětovně kontaktovat.
Dnes 29.3 10:14 hodin jsem napsala email s předmětem:
Ref. C.: 2305030871
Dobrý den,
prijaly a zaevidovaly jste jiz mou platbu?
Michala Švejdová
ID: MLXYFG20
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.
Dobrý den,
ano Oddělení pohledávek mi již potvrdilo připsání mé úhrady. Opakovaně jsem žádala o smazání profilu z Vaší strany, naposledy 20.4, na moji žádost dosud nikdo nereagoval ani po zaslání emailu na zakaznickyservis@be2.cz
Žádám i touto cestou o okamžité smazání mého profilu z vaší strany. Sama si již nepamatuji heslo pro přihlášení, které jsem si v září 2017 nastavila.
Děkuji za pochopení
Michala Švejdová
ID: MLXYFG20
Přejeme Vám dobrý den.
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo zrušené a Váš profil byl smazaný (uvedená informace bude v systému definitivně zaevidovaná do 24 hodin).
Děkujeme Vám.
Děkuji