Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#22026Neoprávněné vyřízení pojistné události

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.03.2018, před 7 lety

Richard Křepela

Znění stížnosti

Dobrý den, před nedávnem jsem zakoupil u Alzy telefon Samsung Galaxy S7 Edge, který jsem si pojistil proti rozbití a krádeži na 2 roky. Bohužel mi telefon upadl na zem a prasklo mu sklo, display byl v pořádku. Čili běžná závada prasklého skla, běžně se skla opravují a telefon bývá i nadále vodotěsný. Alza ve spolupráci s rádoby pojišťovnou RG Consulting s.r.o. sídlem Ostružnická 362/3, 779 00 Olomouc, rozhodli o pojistné události a teď abych je citoval: "oprava telefonu je nerentabilní". Co to je za nesmysl, to přece není můj problém pojištění je přece od toho aby Vás v případě pojistné události krylo a né okradlo, jenže opak je pravdou dovolili si mi poslat dopropis na částku 11144Kč, to je sice opravdu cena telefonu včetně -10% spoluúčasti, nicméně pojištění za 2718Kč zaniká bez náhrady. Čili cítím se velmi okraden o 5164Kč, to není zrovna malá částka. Podle podmínek na vyplacení peněz dobropisem mají přistoupit pokud se jedná o neopravitelnou závadu, nic takového se však nekonalo pouze mi oznámili, že je to pro ně nevydělávající. To ale přece není vůbec můj problém, ještě to maskují za cizokrajná slovíčka. Co tedy požaduji? SVŮJ opravený telefon (čili musí mi sedět i IMEI zařízení). Na tu opravu mám nárok bez jakékoliv zbytečné prodlevy a řečí, to co mi odepsali a jak o pojistce rozhodli je protiprávní jelikož je to v rozporu s jejich podmínkami, nikde tam nepíšou, že pokud bude oprava pro ně nevýhodná, že mi dají peníze. Pakliže nebude moje zařízení k dispozici chci dostat nový telefon, protože se jednalo o zařízení používané 2 měsíce a nehodlám se nechat odbýt telefonem rok až dva používaným, který bude mít už slabší baterii i výkon a o oděrkách ani nemluvě.


Produkt

Pojištění proti rozbití a krádeži na 2 roky (2718Kč)


Požadované řešení

Moje opravené zařízení (stejný IMEI), nebude-li možno protože se ho už zbavili tak chci nový telefon.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2018 09:16, před 7 lety

Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách zpravidla bývá i upraveno, jakým způsobem bude spotřebiteli poskytnuto pojistné plnění. Bude tedy záležet, jaký způsob poskytnutí pojistného plnění byl sjednán v pojistných podmínkách.

V daném případě se nejpravděpodobněji jedná o SMLUVNÍ PODMÍNKY PRO POJIŠTĚNÍ ALZA – POJIŠTĚNÍ NÁHODNÉHO POŠKOZENÍ A ODCIZENÍ vydané Českou podnikatelskou pojišťovnou, a.s., Vienna Insurance Group. Dle čl. 10 podmínek je v případě náhodného poškození, kdy je věc opravitelná, zajištěná oprava s tím, že musí být uhrazena spoluúčast ve výši 10% z kupní ceny věci včetně DPH. Dále je možné dodání náhradní věci a v situaci, kdy není účelná oprava ani výměna věci, je vyplaceno pojistné plnění. O variantě řešení reklamace rozhoduje likvidátor. Spotřebitel má dále právo na nahlédnutí do podkladů týkajících se šetřené škodní události a pořídit si jejich kopie.

Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění závěrů šetření pojistné události. Toto zdůvodnění musí být spotřebitelce poskytnuto v písemné formě.

Nebude-li možné vyřešit spor se společností smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2018 23:14, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.