Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Od této společnosti mi přišel vymáhací dopis. Žádám Vás, abyste po mně okamžitě přestali tuto částku vymáhat, jelikož na to dle občanského zákoníku nemáte právo. Webové objednávky totiž postrádají platnost klasické smlouvy, nejsou adresné, respektive nejsou opatřeny elektronickým podpisem. Nevyhovuje požadavku adresnosti návrhu na uzavření smlouvy podle občanského zákoníku. Nebyl adresován konkrétní osobě a v případě, že bychom se dostali do soudního sporu, rozsudek by zněl, že Vaše smlouva nesplňuje požadavek písemnosti právního úkonu učiněného elektronickými prostředky. To znamená, že pouze na základě návrhu opatřeného zaručeným elektronickým podpisem může být završen kontraktační proces- uzavření smlouvy (Víceméně, jak byste mi u soudu dokázali, že jsem to byla doopravdy já, kdo odklikl, že s Vašimi obchodními podmínkami souhlasí. Jak byste mi dokázali, že to nebyla má nezletilá neteř?)
Zastavení neoprávněného vymáhání dluhu.
|
Tweet |
Zákon zná několik způsobů, jakými lze smlouvu uzavřít. Vedle tradiční písemné, která je pod sankcí neplatnosti vyžadována jen u některých smluv, se může spotřebitel zavázat i ústně nebo jiným projevem. Novější formou je možnost uzavření smlouvy v e-mailové
komunikaci nebo objednáním si zboží či služeb přes internetový obchod. Pokud uzavře spotřebitel smlouvu po telefonu nebo přes internet, je třeba pamatovat na to, že je uzavřena v okamžiku, kdy objednávka konkrétní nabídky uveřejněné na webových stránkách dojde prodávajícímu. U většiny spotřebitelských smluv tedy není podmínkou vzniku platné smlouvy její písemná podoba obsahující současně i podpisy obou stran.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má však společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: KVUHMP19
Dobrý den,
jak je uvedené výše v rámci komentáře ze strany dTest: U většiny spotřebitelských smluv není podmínkou vzniku platné smlouvy její písemná podoba obsahující současně i podpisy obou stran.
Mějte prosím na paměti, že obchodní vztahy uzavřené online jsou považovány za právoplatné stejných způsobem, jako smlouvy uzavřené osobně, kdy obě strany zprostředkují vzájemné prohlášení o svém záměru.
Zadáním svých platebních dat a stisknutím tlačítka pro potvrzení/ ukončení platby, jste s námi vstoupili do obchodního vztahu a souhlasili jste s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami.
V případě, že byla Vaše kreditní karta zneužitá třetí osobou, doporučujeme Vám se co nejrychleji obrátit na Policii České republiky a následně nás - v zájmu možnosti dalšího přezkoumání a přehodnocení daného případu - opětovně kontaktovat s dokladem, potvrzujícím tuto skutečnost,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
seznamka smí smlouvu prodloužit jen za předpokladu, že o tom uživatele jasně a srozumitelně informuje ještě před závaznou registrací, jinak nemá právo účtovat si další poplatky. Vaše informace byla skryta v obchodních podmínkách a tudíž nebyla v souladu se zákonem!!
To, že právo není na Vaší straně dokazuje i to, že jste byli schopni zastavit vymáhání dlužné částky u mnoha lidí, kteří si na této stránce stěžovali. Už jen z tohoto důvodu Vám odmítám zaplatit jakoukoliv částku a požaduji okamžité zastavení vymáhání ,,dlužné částky". Jelikož teď naprosto jistě vím, že právo je na mé straně, v případě nezastavení vymáhání se obrátím na svého právního zástupce a budu Váš podvod řešit taktéž soudní cestou.
Budu čekat na Vaši odpověď, v opačném případě tuto situaci ihned začnu řešit cestou soudní
Weiszová
ID: KVUHMP19
Dobrý den,
informace, související s prodloužením hrazeného členství a jeho Výpovědí, není 'skryta' ve VOP, je v rámci VOP přímo a detailně uvedena.
V souvislosti s realizací prodloužení svého Prémiového členství (obdobím jeho platnosti, cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého období platnosti, možnostmi jeho výpovědi) jste byla informována prostřednictvím samotné platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Jak jste tedy schopni vysvětlit, že jestliže na to máte plné právo, jen na této stránce jste vymáhání dluhu odpustili hned několika lidem??...
ID: KVUHMP19
Dobrý den, paní Weiszová.
Informace, související s jinými uživateli stránky, jejich profily či členstvím, nejsme oprávnění poskytovat,
děkujeme Vám za pochopení.
Ani mi tyto informace poskytovat nemusíte, jelikož jsou volně dostupné v rámci stížností na této stránce ( u více stížností jste se v komentářích vyjádřili, že zastavujete vymahací řízení.)
Dobře, jak chcete, chtěla jsem se s Vámi domluvit smírnou cestou, ale vidím, že to není možné. Zítra jdu tento případ předat mému právnímu zastupci. Nedivte se, až poté budete hradit soudní náklady.
ID: KVUHMP19
Dobrý den, paní Weiszová.
Veškeré informace, související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, Vám již byly poskytnuté ze strany Oddělení pohledávek a prostřednictvím komentářů na stránce dTest,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.