Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 6.5.2012 jsme koupili kuchyňskou linku v Ostravě. Sestava byla naplánována pracovníkem JENY včetně spotřebičů, montáže a dovozu. Montáž kuchyňské linky probíhala velmi problematicky. Montáž museli dokončit jiní smluvní pracovníci, z důvodu nekvalitní montáže (prováděl ji pouze jeden pracovník a docházelo i k poškození dílů - bohužel bez zápisu do protokolu o převzetí a montáž probíhala necelý měsíc!). Jedná se o rohovou kuchyň. V srpnu 2013 jsem reklamoval deformovaný spoj - nafouklý vlivem vlhkosti, na pracovní desce. Spoj se nachází 10cm od dřezu. Přesně po 30-ti dnech mi přišel dopis, že reklamace je zamítnuta z důvodu vlhkosti a nejedná se o vadu materiálu. V prosinci jsem osobně navštívil prodejnu, že s tímto verdiktem nesouhlasím. Jednal jsem slušně. Paní se mnou odmítla ústně cokoliv řešit, pouze písemně. Argumenty o nekvalitní montáži ji nezajímaly. Tak jsem v lednu 2014 podal další reklamaci. Výsledek byl přesně po 30-ti dnech stejný - Reklamace zamítnuta. Jen podotknu, že nedošlo ani k osobní návštěvě technika v obou případech. Při koupi mi bylo ústně sděleno, že záruka je i na vady po montáži, ale v případě, pokud si zakoupím montáž - což jsem udělal. Nezávislou firmou mi bylo řečeno, že spoj je nekvalitně smontován a měl být proveden na druhé straně o 90° a jako jedno s možných řešení provést znalecký posudek a řešit přes občanskoprávní spor.
Decoplan kuchyňský program Elis
Výměnu pracovní desky, včetně vyříznutí otvorů pro varnou plynovou desku a dřez, usazení a uvedení do původního stavu.
|
Tweet |
V případě, že je reklamace zamítnutá, aniž by došlo k posouzení vady prodejcem, dovozuje se, že se prodejce vadou řádně nezabýval. V případě, že prodejce odmítá se vadou důsledněji zabývat, doporučujeme, jak sám spotřebitel ve stížnosti uvádí nechat zhotovit znalecký posudek a doložit jej k reklamaci. V případě, že znalecký posudek bude ve prospěch spotřebitele, má kupující nárok na proplacení nákladů na jeho pořízení dle § 598 občanského zákoníku.
Společnost JENA - nábytek, s.r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případný spor může být tedy řešen pouze v soudním řízení.