Společnost


Mobilnaut s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22041Odečtení nákladů na převzetí zboží při odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2018, před 7 lety

Pavel Mikšíček

Znění stížnosti

Na eshopu www.mnshop.cz jsem zakoupil displej k mobilnímu telefonu jako samostatný nahrádní díl. Po přijetí zboží jsem s displejem nebyl spokojen, a proto jsem do 14ti dní odstoupil od kupní smouvy a displej odeslal zpět prodejci.
Po přijetí zboží mě prodejce e-mailem informoval o vrácení peněz na můj účet a v příloze zaslal opravný daňový doklad, ve kterém z kupní ceny odečetl 121 Kč na "Test funkčnosti nesamostatně funkčního celku".
Dle NOZ a § 1832 odst. 1 by mi podnikatel měl vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které ode mě na základě smlouvy přijal. Prodejce se hájí tím, že má právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu. A to z důvodu, že se jedná o nesamostatně funkční díl, u kterého nelze ověřit funkčnost vizuálně a nejde nijak samostatně zapnou a je třeba ověřit jeho funkčnost.
Díl jsem vrátil funkční a nijak nepoškozený. Dle mého názoru prodejci nevznikly žádné náklady s uvedením zboží do původního stavu, protože zboží v tomto stavu (tj. původním) přijal a pouze tuto skutečnost zkontroloval.


Produkt

LCD Displej + dotyková vrstva (digitizer) pro Xiaomi MI2S, 2S (včetně rámu)


Požadované řešení

Požadují navrácení zbývajících 121 Kč za účtovaný test.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2018 10:30, před 7 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace. Žádnou jinou částku nesmí ze zákona prodávající požadovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 21:36, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.