Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#22042Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2018, před 7 lety

Martin Švec

Znění stížnosti

V dobré víře jsem na zkoušku zaplatil měsiční poplatek 149,-.
Se službou jsem nebyl spokojen a neměl jsem v úmyslu ji dále využívat.
Bez řádného upozornění a proti mé vůli, mi byl nastavem VIP profil a z účtu strženo 2247,-
Ihned, jakmile jsem to zjistil, smlouvu jsem dle požadavků poskytovatele vypověděl. A požadoval zpět strženou částku, kterou se mi bohužel nepodařilo zablokovat.
Jako odpověď mi přišel automatický email, ale zákaznický servis firmy nijak nereaguje.
Jsem přesvědčen, že se v podstatě nejedná o "seznamku", ale o podvod a snahu ukrást lidem peníze z účtů.


Požadované řešení

Vrácení stržené částky na účet a zrušení VIP profilu.
Řádné a jasné informování zákazníků o podmínkách smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2018 12:17, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není však výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.3.2018 08:44, před 7 lety

ID: 6OGFLG90


Dobrý den.

Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum Academic singles – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.3.2018 09:33, před 7 lety


Martin Švec

Dobrý den,
ano, zákaznické centrum mne kontaktovalo.
Informovali mne, že je jim "líto", že jsem si dostatečně podrobně nepřečetl jejich smluvní podmínky a že se tak tedy legitimizuje jejich podvod.
Můj účet prý bude aktivní do 28.5.2018 a žádné peníze vracet nehodlají.

S tímto nemohu v žádném případě souhlasit. Myslím, že mne nejasnou smlouvou záměrně uvedli v omyl a především dostatečně neinformovali o prodloužení smlouvy/její výpovědi.
Neměl jsem a nemám zájem využívat služeb společnosti be2 S.a.r.l.a požaduji tedy, aby akceptovali mou výpověď smlouvy k 3.3. 2018 a neprodleně mi vrátili částku, kterou si bez mého vědomí strhli z mého účtu.

Jsem přesvědčen, že ze strany společnosti be2 S.a.r.l., se jedná pouze o snahu uvést zákazníky v omyl. A že jejich jednání, je v zásadě podvodné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2018 09:44, před 7 lety

Společnost má povinnost než dojde k uzavření smlouvy informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevnikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.3.2018 11:19, před 7 lety

ID: 6OGFLG90


Dobrý den.

V souvislosti s realizací prodloužení svého Prémiového členství (obdobím jeho platnosti, cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého období platnosti, možnostmi jeho výpovědi) jste byla informována prostřednictvím samotné platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.3.2018 12:00, před 7 lety


Martin Švec

Dobrý den,
trvám na tom, že dostatečně informován jsem nebyl!
A že informace o Prémiovém členství (období jeho platnosti, cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého období platnosti a možnostmi jeho výpovědi), jsou vámi uváděny víceméně skrytě.
Pravděpodobně za účelem uvést zákazníka v omyl a získat další platbu.

Pokud se z vaší strany nejedná o podvod, nechápu, proč máte potíže, smlouvu ukončit k 3.3. 2018 (kdy jsem zaslal výpověď) a vrátit mi alespoň poměrnou částku z prostředků, které jste si strhli, bez mého souhlasu.

Jestliže jste opravdu seriozní firma, toto by pro vás neměl být žádný problém.

Znovu zdůrazňuji, nemám zájem o vaše služby a výpověď jsem zaslal se zpožděním z důvodu, nedostatečného informování z vaší strany.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2018 15:57, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která mé možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.3.2018 15:23, před 7 lety

ID: 6OGFLG90


Dobrý den.

V případě, že jste si své Prémiové členství nepřál prodloužit, bylo toto potřebné včas a řádně vypovědět (tj. zrušit jeho prolongaci). Navrácení platby za poměrnou část členství, prodlouženého v důsledku skutečnosti, že Výpověď nebyla realizovaná, není možné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2018 21:05, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.4.2018 10:17, před 7 lety


Martin Švec

Hodnocení: