Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
25.11. - 30.11. jsme si emailem psal s panem Š., jedntalem společnosti BEN-CAR s.r.o. a Carpointservis s.r.o. jako zájemce o vůz BMW X6 s tím, že bych se na auto přijel v budoucnu podívat. Pan Š. argumentoval s tím, že by bylo dobré složit malou zálohu, jen ať ví, že mám o auto zájem a že v případě, že se rozmylsím, mi zálohu vrátí. Záloha byla 10.000Kč. Tuto zálohu jsme mu na základě jím vystavené faktury poslali. Následně došlo k přehodnocení koupě auta, o čemž jsem pana Š. informoval a několikrát ho emailem žádál o vrácení zálohy. Pan Š. přestal být kontaktní, nijak nereaguje a zálohu, přesto, že to prokazatelně slíbil nevrací. Před žalobou volím, ještě tuto cestu a výzvu.
Zájem o koupi vozidla BMW X6
vrácení zálohy na
|
Tweet |
Byla-li sjednána vratná záloha, má společnost povinnost ji vydat v případě, že nevznikl smluvní závazek, ke kterému se záloha vztahovala. Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Spotřebitel by měl společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Obohacený má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.