Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 7.9.2017 jsem se zaregistroval na be2 a academic singles.
Zaplatil jsem si prémiové členství (na obou portálech) na dobu 1 měsíce s prodloužením o další 3 měsíce, tedy dle mého názoru celkem na 4 měsíce. Jednoznačně je zde uvedeno - bude prodlouženo o 3 měsíce - nikoliv prodlužováno či opakovaně prodlužováno. (Teprve teď jsem si všiml, že až v jiné větě je uvedeno slovo "prodlužování": Je nezbytné podřídit se této výpovědní lhůte, aby se automatické prodlužování zastavilo.)
Bohužel jsem pak neměl tolik času, službu jsem využíval sporadicky, takže až dodatečně jsem si uvědomil, že to je nějaký podvod. Částky na další 3 měsíce, ale již byli strženy.
Firmu jsem dne 8. 11. 2017 kontaktoval se stížností na nedostatky seznamky. Ve stížnosti jsem uvedl, že v případě, že do 7 dnů nemohou nedostatky odstranit ať považují email za výpověď smluvního vztahu.
Firma se vykrucovala, že univerzální fotky a věkem neodpovídající nabízení partneři jsou v pořádku. Ale takových tam byla většina. Nedostatky tak nebyli odstraněny a i nadále jsem byl firmou klamán, nyní již s jejich vědomím.
Vzhledem k tomu, že na takovéto jednání je člověk v dnešní době v podstatě zvyklí, věc jsem již dále neřešil. Předpokládal jsem, že členství automaticky končí začátkem ledna a uhrazené členství na dobu 1+3 měsíce jsem "odepsal".
Dne 4.2.2018 mi však přišla upomínka na uhrazení be2 a academicsingles.
Firmu be2 jsem opětovně kontaktoval emailem v tomto znění.
-------------------------------------------------------------
v souvislosti s Vaší neoprávněnou upomínkou (viz příloha) Vám sděluji následující.
Výpověď Vám byla zaslána již 8. listopadu 2017, viz níže. Váš pokus o vysvětlení bohužel nevedl ke zjednání nápravy.
Vzhledem k tomu, že jsem tehdy asi po týdnu zkontroloval aktuální stav a z Vaší strany nebyla zjednána náprava, považuji tímto smluvní vztah vypovězený již v listopadu roku 2017.
Důvodem je nabízení partnerů s neodpovídající fotkou, čímž mě vědomě uvádíte v omyl a dále partnerů neodpovídajících požadovanému věku.
Výpověď Vám byla zaslána elektronicky podepsaným emailem, tudíž je platná.
Dále jsem provedl zrušení smlouvy stejnou cestou jakou byla zřízena. Provedl jsem ukončení proklikáním na Vašich Vaše stránkách.
Musím Vás upozornit, že Váš systém se mě opakovaně pokusil zabránit ve zrušení smlouvy a úmyslně mě přesměrovával na jiné stránky.
Vzhledem k tomu, že z Vaší strany nebyla zjednána náprava a i nadále mě vědomě uvádíte v omyl, považuji celou záležitost tímto za vyřízenou a smluvní vztah s Vaší stranou za vypovězený.
---------------------------------------------------------
Nicméně firma se mi nadále opakovaně pokouší vnutit, že jsem jim povinen zaplatit další poplatek a to v podstatě za služby, které klamou spotřebitele. Dokonce mi přijde, že si i upravují podmínky jak je potřeba. Ve výzvě k uhrazení ze dne 6.2. najednou píšou:
Vypovězení automatické prolongace VIP členství Vám bude potvrzené jakmile bude uhrazený dlužný poplatek.
----
Nic takového, ale ve VOP není. Stejně tak o univerzálních fotkách.
Můžete mi prosím pomoci? Kompletní komunikaci s firmou be2 mohu když tak přeposlat emailem.
Děkuji a jsem s pozdravem Leoš
be2 - CZ-2018-01-08-164249922-BE2-DN , Academic Singles CZ-2018-01-08-164247057-AS-DN
Ukončení smluv a zrušení vymáhání
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí, tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti služby využívat.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Spotřebitel nám zaslal následující doplnění stížnosti:
"Pokud se jedná o zdržení ze strany be2, tak se domnívám, že pouze proto, aby si mohli nárokovat poplatek za další období. Snažil jsem se to s nimi vyřídit smírnou cestou. Pokud mě však budou i nadále vydírat o další poplatky, tak jsem rozhodnut, celou smlouvu nechat zrušit, z důvodu klamavého jednání na které jsem je již v listopadu upozornil.
Be2 se stále ohání automatickou prolongací, kterou jsem potvrdil. Ale i na kopii obrazovky platební brány, kterou mi poslali emailem dne 6.2. je uvedeno : … 1 měsíc VIP členství, které jste si zakoupili, bude automaticky obnovené na období 3 měsíců …. Nikde se tam nepíše nic o opakovaném obnovování. Tedy v tomto duchu chápu i jejich VOP - Automatické prodloužení je o jedno období k prvotně zakoupené době. Tedy v mém případě 1+3 měsíců.
Dne 9.3. mi akorát od be2 přišlo, že to již předali externí firmě na vymáhání dluhů a že vše mám komunikovat s nimi. Nikdo se však na mě zatím neobrátil. Samozřejmě pokud se obrátí, tak předpokládám, že budu muset vše předat jedině Policii ČR."
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
ID: 6KM7BC74
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 07/09/2017. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Dobrý den, jak jsem již uvedl. Email s výpovědí byl zaslán dne 8.11.2017. Email byl opatřen mým digitálním podpisem, tedy obsahuje náležitosti jako email, celé jméno, zemi původu a plně tak nahrazuje písemnou formu mého podpisu.
V emailu bylo jednoznačně uvedeno, že v případě, že nemůže být zjednána náprava nedostatků seznamky, považujte email za výpověď. Dle vyjádření be2 ze dne 8.11. nebylo možné vady odstranit (neodpovídající fotky považovány za standard) a tím tedy nejpozději ke dni 15.11.2017 vstoupila v platnost výpověď z mé strany.
Email přikládám přílohou.
Na skutečnost výpovědi jste byli upozorněni dne 4.2. a opětovně 6.3.2018.
V podstatě stejná komunikace proběhla i na email AcademicSingles.
S pozdravem Leoš Horna
Dle našeho názoru spotřebitel svým jednáním jasně projevil vůli smlouvu ukončit, tedy vypovědět členství e-mailem ze dne 8.11.2017. Výpověď dokonce poslal i s elektronickým podpisem, což je forma srovnatelná s písemností opatřenou vlastním podpisem.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
ID: 6KM7BC74
Dobrý den.
Pokud si uživatel nepřeje své Prémiové členství prodlužovat, je toto potřebné vypovědět, a to stanoveným způsobem, který je uživatelům k dispozici v rámci Všeobecných obchodních podmínek, dostupných na naší domovské stránce i přímo v jejich uživatelském profilu a s kterými v rámci své registrace na naší stránce souhlasili (v případě nejasností spojených s realizací Výpovědi mohou uživatelé kdykoliv kontaktovat naše Zákaznické centrum).
Text v emailu v znění ''V případě, že nebude či nemůže být z Vaší strany sjednána náprava považujte tento email za výpověď smluvního vztahu.'' s ohledem na výše uvedené nepovažujeme za platnou formu Výpovědi Prémiového členství,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.