Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Očekával jsem balík ze zahraničí. 2.3.2018 jsem zjistil, že zásilka již je v rozvozovém depu v našem městě. Jelikož nebylo možno se dovolat,zajel jsem do depa osobně. Tam mi bylo vysvětleno, že balíček byl převezen na Poštu 1 Prostějov. 12 km výlet mi tedy příliš nepomohl. Na Poštu 1 jsem se po řadě neúspěšných pokusů dovolal, ale bylo mi sděleno, že jsou pouze pošta ukládací, nikoli rozvozová a že tedy balíček doručovat nebudou. Jak v rozvozovém depu, tak i na Poště 1 mne ujistili, že není jejich povinností adresáta upozornit na uložení balíčku. Ptal jsem se, jelikož jsem žádnou informaci o pokusu doručení (pokus o doručení ani proveden nebyl s vysvětlením, že "jich" je málo) a ani oznámení o uložení zásilky neobdržel. Na dotaz, co by se dělo dále mi bylo vysvětleno, že pokud by na zásilce bylo moje tel. číslo, byl by proveden pokus o kontaktování. Pokud by však nebylo na zásilce uvedeno moje číslo (tento případ), tak by po 14 dnech byla zásilka odeslána zpět odesílateli do zahraničí. Tuto situaci, kdy přejde zásilka a po 14 dnech je bez jakéhokoli upozornění odeslána zpět považuji za alarmující a skandální. Žádám o informaci, proč se tak děje a zda je tento šlendirián dnes již standardem. Perlička na závěr. Dnes 9.3.2018 )tj. týden po převzetí zásilky), jsem dostal oznámení o příchodu (této) zásilky. Avšak uvedené kontaktní tel číslo je na přepážku, kde mne paní informovala, že se zásilkou nemá nic společného, ale že číslo na balíky (pro ujištění zda se jedná o shodnou zásilku) nemůže poskytnout, jelikož je neveřejné.
Zásilka ze zahraničí
Změna nastavení systému a nápravné opatření tak, aby k podobnému jednání nedocházelo. Ač jsem byl informován, že když je málo lidí, běžně se tak děje (prý na odkládací Poštu Prostějov 1 byla moje zásilka jedna ze dvou set zásilek), nemohu se s tím jako klient smířit a považuji to za hluboce nesystémové. Stejně jako když mi doručovatelka před několika dny (jiný případ) vložila do schránky oznámení "adresát nezastižen" a já stojíc vedle ní jí upozornil, že stojím vedle ní tudíž že jsem zastižen. Odpověděla že má toho moc a že toho prostě více neunese s radou, abych si zašel zásilku vyzvednout na Poštu 1, Prostějov. A včera mi paní doručovatelka oznámila (opět jiný případ), že pošta nebude protože "paní" je nemocná a rozvážejí se pouze důchody.
|
Tweet |
Nebyla-li zásilka doručena v souladu s uzavřenou smlouvou, je vhodné uplatnit reklamaci. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitelka do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírného řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman