Společnost


Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Počet nahlášených stížností:41
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22104Odmítnutí plnění pojištovnou ze zákonného pojištení vozidel

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

54 minut 46 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2018, před 7 lety

R. Flídr

Znění stížnosti

Při dopravní nehodě mi byla způsobena škoda na vozidle, kterou pojištovna po předložení všech podkladů a vyúčtování odmítla plnit,a to z důvodu "neprokázání" nároku na plnění ve smyslu § 6, odst.2 zák 168/1999 Sb., ačkoli škůdce svoji vinu uznal a je ochoten podepsat o tom případně i čestné prohlášení.
Popis dopravní nehody i korespondenci s pojištovnou přikládám.


Požadované řešení

Proplacení škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2018 14:38, před 7 lety

Pojišťovna má ze zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla povinnost nahradit poškozenému škodu způsobenou provozem vozidla uvedeného v pojistné smlouvě. Za škodu se považuje újma vzniklá poškozením věci a ušlý zisk. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Pokud spotřebitel s likvidací pojistné události nesouhlasí, měl by nesouhlas se šetřením pojistné události zaslat pojistiteli a požadovat znovu prošetření případu.

Nebude-li spotřebitel úspěšný, bude vhodné vyhledat právní služby a obrátit se na příslušný soud, případně je možné vymáhat škodu i po samotném škůdci. Je také možné se se škůdcem spojit a domluvit se na společném postupu. Škůdce by například mohl oslovit také mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při ČOI, jelikož je s pojišťovnou ve smluvním vztahu, což je pro tuto variantu řešení podmínkou. Bližší informace viz https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen Česká podnikatelská pojišťovna) se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení stížností. Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká podnikatelská pojišťovna shledává svůj vlastní systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný, v souladu s právními předpisy a závaznými standardy, které upravují vyřizování stížností pojišťovny.

Podání vůči České podnikatelské pojišťovně mohou být uplatněna dopisem, faxem, elektronickou poštou, datovou schránkou, telefonicky nebo osobně. Kontaktní informace naleznete na www.cpp.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.