Společnost


DetskyDum s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22112Poškození při reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2018, před 7 lety

Miroslava Skalická

Znění stížnosti

Dobry den
Dne 16.12.2017 jsme v obchodě Dětský dům v Praze koupili kočárek Valco Snap 4 Trend Denim.Kočárku se velice brzy začala občas zasekávat brzda.Za kratký čas jsme měli potíže i s předními kolečky.Při svižnější jízdě se hned rozkmitaly,kočárek se tím celý roztřásl a nedalo se jet.Nepříjemné bylo i neustále hrkání koleček při jízdě.Kvůli těmto problémum jsme ho dne 7.2.2018 reklamovali.Požadovali jsme výměnu za nový.Po 25 dnech nás kontaktovali,že reklamace je vyřízena.Reklamaci byla neuznána.Vada byla prý způsobena usazením nečistot.Po chvíli dohadováni jsme podepsali převzetí a kočarek odvezli.Jen jsme ale vyjeli z obchodu a všimla jsem si ze máme prasklý celý kloub na nastavování výšky rukojeti.Obratem jsme kočárek odvezli zpět.Prodavačka se bránila,že je to chyba dopravce který to poškodil a že oni ty kočárky nekontroluji.Jediné co se teď dá dělat je poslat ho znovu na dalších 30 dní na reklamaci i když je chyba na jejich straně.Nechali jsme ho tedy znovu poslat k reklamaci.Do papíru se napsalo že se závada zjistila hned u převzetí.


Produkt

kočárek Valco snap 4 Trend Sport Tailor Made.Číslo reklamace 18REP0060


Požadované řešení

Výměna za nový stejný kočárek nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2018 08:06, před 7 lety

Ze zákona odpovídá prodávající v souladu s ustanovením § 2944 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

V daném případě se tedy nejedná o řešení reklamace, takže se neuplatní 30 denní lhůta k vyřízení nároku na náhradu škody. Prodávající by ale měl věc vyřešit ve lhůtě přiměřené a na výzvu spotřebitele potom bez zbytečného odkladu. Jako dostatečná se k vyřízení žádosti jeví lhůta 15 dnů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2018 23:00, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.