Společnost


Stavební spořitelna České spořitelny, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2213Ukončení smlouvy o stavebním spoření

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2014, před 11 lety

Pavel Kalvas

Znění stížnosti

V roce 1999 jsem si založil stavební spoření (úroková sazba 4%).
Dne 15.10.2013 mi doporučeným dopisem mi smlouvu ukončili a vypověděli k 31.1.2014. Jako důvod bylo, že dosažením sjednané cílové částky se účel smlouvy zcela naplnil.
Podal jsem písemnou námitku na platnost výpovědi.
Dne 29.10.213 se k mé námitce vyjádřili a ujistili mě, že se jdná o standartní postup při ukončení smlouvy o stavebním spoření na základě § 715 ods. 2 ve spojení s § 719b zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku.
Podal jsem opět písemnou námitku, že nepovažuji za relevantní jakýkoli odkaz na ustanovení obchodního zákoníku, neboť smlouva se řídí výhradně zákonem o stavebním spoření a občanským zákoníkem a režim obchodního zákoníku jsme ve smlouvě ani v obchodních podmínkách nikdy nesjednali.
Na tuto mou námitku mi již nikdo neodpověděl.
Dne 3.2.2014 mi Stavební spořitelna České spořitelny a.s. zrušila účet stavebního spoření s tím, že zůstatek k účtu je k dispozici v České spořitelně do 5.4.2014.


Produkt

Stavební spoření


Požadované řešení

Zrušit výpověď smlouvy a pokračovat ve smlouvě dle podmínek sjednaných při uzavírání smlouvy o stavebním spoření.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.2.2014 14:22, před 11 lety

V těchto případech je zásadní, jak jsou formulována obchodní podmínky. V případě, že spořitelna sama do podmínek dala ustanovení, které stanovuje, že lze smlouvu vypovědět pouze z určitých důvodů, vyloučila tak sama společnost užití usatnovení Obchodního i Občanského zákoníku pro ukončení smlouvy.
Společnost nás informovala, že spotřebitelské stížnosti nemá zájem řešit prostřednictvím tohoto portálu. Z tohoto důvodu bude řešení stížnosti ukončeno. Stěžovatelé mají možnost se v rámci vymáhání právních nároků obrátit na soud. Před samotným podáním k soudu doporučujeme případně zaslat dle § 142a občanského soudního řádu předžalobní výzvu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.