Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 10.1.2018 jsem se zaregistrovala na seznamce be2 a 12.1.2018 zaplatila kartou členský měsíční poplatek 149,- Kč na zkoušku. Dne 9.3.2018 jsem dostala email o platební upomínce za 3. měsíční předplatné ve výši 2530,- Kč za Premium členství automaticky obnovené, na které jsem nebyla nějakým způsobem nijak předem informována. Žádám Vás o pomoc při řešení tohoto problému, popřípadě radu jestli částku raději uhradit, nebo se lze účině bránit?
Platební upomínka za údajné předplatné
Ukončení-odstoupení od neoprávněného prodloužení smlouvy. Výpověď a následné zrušení členství a použití mých osobních i platebních údajů. Nezaplacení žádného členského polatku
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: AARILH81
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 10/01/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Moje Premiové členství nebylo zakoupeno k datu 10.1.2018, ale 12.1. 2018 (což může potvrdit i banka) jsem pouze zaplatila měsíční poplatek na zkoušku ve výši 149,-Kč. O žádném automatickém prodlužování smlouvy, které je uvedeno pouze v obchodních podmínkách jsem nesouhlasila, nebyla z Vaší strany předem dostatečně informována a nebyla seznámena s cenou poskytovaných služeb.Vaší společností jsem byla uvedena v omyl a podaná informace nebyla dle mého názoru dostačující, Vaši smlouvu považuji za neplatnou a klamáním spotřebitele. Žádám Vás o výpověď a ukončení z Vašeho tzv. Prémiového členství, vymazání mých osobních dat z Vaší databáze a ukončení veškerých styků a kontaktů. Budu o Vašem nekalém podnikání a praktikách informovat policii ČR a vhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt obrátím se o řešení na Evropské spotřebitelské centrum.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.
ID: AARILH81
Dobrý den.
Vaše Prémiové členství bylo uhrazené k 10.01.2018 (informace na bankovém výpise může souviset s datem zaúčtování poplatku).
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Profil samotný bude možné vymazat jakmile bude uhrazený dlužný poplatek, který je v rámci daného profilu v současnosti evidovaný - viz prosím předešlý komentář ze dne 13.03.2018.
Dobrý den, z Vaší platební stránky nevyplývá žádný dlužný poplatek ve výši 2530,-Kč, který jste my poslaly 9.3. 2018 na Email.Dne 10.3.2018 jsem Vám zaslala několik Emailů o výpovědi a zrušení Vašeho produktu a o zrušení veškerých práv na má osobní data. na Vaší platební stránce jsou tři produkty 149,-KČ-MĚSÍC,549,- ŠEST MĚSÍCŮ,399,-KČ DVANÁCT MĚSÍCŮ. Nechápu proto, kde jste dospěly k částce 2530,-KČ. Znovu žádám o výpověď a zrušení Prémiového členství, profilu a veškerých peněžních úhrad, o kterých jsem nebyla z Vaší strany dostatečně informována. Nebudu Vám poskytovat žádné údaje o mé platební kartě a také z karty platit poplatky za měsíc. Vaši seznamku považuji za klamání spotřebitele a podvodný produkt, ve kterém není jasně předem dána cena poskytovaných služeb.
ID: AARILH81
Dobrý den.
Vaše Prémiové členství bylo potřebné vypovědět nejpozději ke dni 06.02.2018 (tj. 4 dny před jeho možným prodloužením) - 10.03.2018 je již více než měsíc po uvedené lhůtě.
Částka ve výši 2530 Kč je součtem ceny za prodloužené členství ve výši 2247 Kč a poplatků spojených s vymáháním této dlužné částky ve výši 283 Kč; viz prosím také Upomínkový email ze dne 09.03.2018.
Dobrý den,
Částka 2530,-Kč není součtem ničeho. První měsíc na zkoušku jsem si zaplatila 12.1. 2018 poplatek ve výši 149,- Kč. Žádné 3 měsíce Prémiového členství ani neuplynuly. A pokud umím počítat, tak i kdyby jste počítaly 3 krát 549,-Kč, tak se rovná částce ve výši 1647,-Kč, nebo 3 krát 399,- Kč,rovná se 1197,- a NE ČÁSTCE 2530,-. Žádám Vás opět o ukončení, zrušení a výpovědi Prémiového členství a jakéhokoli členství ve Vaší seznamce. Ukončení používání a zneužívání mých osobních dat,ukončení profilu, popřípadě podrobném výpisu částky, ke které jste nějakým zvláštním způsobem dospěly a o které, jsem nebyla dostatečně předem a podrobně informována.
A o nějakých poplatcích 283,-Kč taktéž nevím.
Platební stránka sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by dostatečné nebylo, není požadavek společnosti na uhrazení částky za prodloužení smlouvy oprávněný.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na poslední vyjádření spotřebitelky.
ID: AARILH81
Dobrý den.
Ceny za prodloužené členství ve výši 2.247 Kč je/ byla specifikovaná na platební stránce a v rámci potvrzení o realizaci úhrady,
děkujeme Vám.
Žádnou realizaci úhrady ve výši 2.247,-Kč jsem nepotvrdila a o žádné takové částce jsem nabyla dostatečně informována. Moje platební údaje na kartě jsem poskytla pouze na měsíční poplatek 149,-Kč a další platby považuji za neoprávněné a smlouvu považuji předem za neplatnou a klamání spotřebitele.
ID: AARILH81
Dobrý den.
Reakce na výše uvedené informace byla již z naší strany uvedená v rámci předešlých komentářů (zejména ze dne 13.03.2018), i ze strany Oddělení pohledávek be2.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den.
Na mé odstoupení od smlouvy, zrušení všech mých osobních dat a ukončení vymáhání podvodného poplatku společnost be2 nereagovala. Na nějaký čas se odmlčely a včera přišel poštou první upomínkový dopis od společnosti intrum na částku 90,12 EUR. S čímž samozřejmě nesouhlasím a vůbec nechápu, jak je možné v ČR takového podvodného jednání, vyhrožování a neoprávněného vymáhání podvodem získaných poplatků za služby, které jsou smyšlené a navíc zablokované. Děkuji za odpověď
Ust. § 21 zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů stanoví, že pokud subjekt údajů, který zjistí nebo se domnívá, že správce nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života subjektu údajů nebo v rozporu se zákonem, může subjekt údajů požadovat po správci vysvětlení a dále také likvidaci osobních údajů. Pokud je stížnost shledána jako oprávněný, musí správce neprodleně odstranit závadný stav.
Pokud se jedná o další žádosti spotřebitelky, společnost by měla jednat bez zbytečného odkladu, aby nedošlo ke zbytečné a neodůvodněné újmě na straně spotřebitelky.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: AARILH81
Přejeme Vám dobrý den.
Odstoupení od smlouvy již není nárokovatelné, jelikož toto je možné uplatnit nejpozději do 14 dní od data uzavření smlouvy/ obchodního vztahu, které bylo v případě Vašeho Prémiového členství ke dni: 10/01/2018.
Objasnění v souvislosti s evidencí dlužného poplatku Vám bylo opakovaně zaslané v rámci komenářů zde na stránce dTest a ze strany Oddělení pohledávek mezi daty 13.03.2018 - 26.03.2018 (na poslední email ze strany Oddělení pohledávek ze dne 26.03.2018 jste již žel nereagovala).
Profil samotný bude možné vymazat jakmile bude uhrazený dlužný poplatek, který je v rámci daného profilu v současnosti evidovaný - v zájmu zajištění úhrady dluhu není možné všechna data v něm evidovaná smazat, profil však již není zobrazován doporučeným partnerům.
Rozhodně neuznávám svůj dluh vůči Vaší firmě, neboť smlouva je neplatná. Byla účelově sestavena s úmyslem uvést kupujícího v omyl. .
Opakovaně Vám sděluji, že neuznávám dluh vůči Vaší podvodné společnosti z titulu neplatnosti smlouvy od samého začátku. Opakuji, že prodávající je povinen uvádět jasně a zřetelně veškeré informace o objednané službě a nesmí to skrývat v obchodních podmínkách. Informace při samotném objednávání služby jsou záměrně podány tak, aby uvedly zákazníka v omyl : neprůhledný, matoucí způsob uvedení informací a jejich účelové roztříštění na různá místa, neúměrná velikost a barva písma atd. Informace jsou podány přímo při platebním procesu a jsou podány tak, že si jich objednatel nejenže nevšimne, ale ani nemá šanci si z nich vyvodit, že mu budou strženy peníze bez jeho vědomí. Společnost se tímto dopouští klamavého jednání a porušuje tak hned několik paragrafů zákona o ochraně spotřebitele (§ 3, 4, 5, 5a) a proviňuje se ve smyslu § 24/1a. Neúměrně přemrštěnou cenou neodpovídající tržním podmínkám odporuje paragrafům 38 a 580 občanského zákoníku o pravidlech stanovených dobrými mravy a kvalitou svých služeb (falešné virtuální profily atd.) porušuje také paragraf 3/1.
D-test do této chvíle eviduje celkem 786 stížností spotřebitelů na Vaší společnost, kteří v dobré víře nakoupili Váš produkt za 149,- Kč. A následně byly jejich údaje z platebních karet zneužity k neoprávněnému inkasu za PREMIUM a VIP členství, o které nikdo z nich nestál. Domníváte se, že je možné, aby si tolik lidí nevšimlo, že když si koupí produkt Vaší firmy, že budou vázáni k dalším nákupům?
Učinila jsem jeden pokus 10.3. 2018 a vypovědět smluvní vztah s Vaší podvodnou společností (na zákaznický servis be2 a na BE2collections) na které Vaše podvodná firma nereagovala. Jedná se zcela jednoznačně o úmyslnou obstrukci ukončení smluvního vztahu a nerespektování svobodné vůle kupujícího. Snažíte se tímto způsobem navýšit vaše nehorázné poplatky za Vaše pochybné služby, neboť drtivá většina profilu jsou falzifikáty ( falešné, neexistující ). Toto lze snadno z Vašich klamavých webových stránek dokázat, pokud ovšem nevymažete 90% falešných profilů, zůstanou pouze ti nešťastníci, kteří dosud neprohlédli Váš podvod.
Moje výpověď byla podána 10.3. 2018 ihned, jak jsem zjistila, že se jedná o podvod a od 9.3. 2018 Vaše služby nevyužívám, protože jsou stránky zablokované! Absolutně jsem nepředpokládala, že nákupem produktu (členského poplatku) 149,-Kč na měsíc se zavazuji, k nákupu a automatickému prodloužení dalšího produktu 3 měsíční Premium členství za 2530,- Kč. Měla jsem za to, že mi bude tato služba nabídnuta a já se svobodně rozhodnu, zda nakoupím či nikoliv. Toto rovněž řeší obchodní zákoník a prodávající nesmí vázat prodej jednoho produktu na prodej produktu dalšího. Proto jsem překvapivé ujednání obsažené ve Vašich Všeobecných obchodních podmínkách společnosti be2 nemohla rozumně očekávat a necítím vůči Vaší podvodné společnosti žádné finanční závazky rozhodně neuznávám svůj dluh vůči Vaší firmě, neboť smlouva je neplatná a byla účelově sestavena s úmyslem uvést kupujícího v omyl.
Externí exekutorská společnost není pro mě partnerem pro jednání. Podvodu se dopustila Vaše firma a mám k dispozici důkazy odhalující Vaše nekalé a podvodné praktiky založené na klamání spotřebitelů.Tímto Vás žádám, abyste předali kauzu přímo soudu.
Své postoje k Vaší podvodné a zlodějské firmě budu a pochopitelně prezentovat na sociálních sítích a na D testu.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.