Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tato firma se orientuje zřejmě na staré osoby, které nerozumí smlouvám a nejsou již schopné si uvědomit dopady, které podpisem smluv zapřičiní.
Pan Zajíc přesvědčil mojí 90-ti letou matku,aby s ním uzavřela novou smlouvu na dodávky elektřiny i plynu. Slíbil jí, že ušetří .(nebyl první) To, že ale díky přestupu k jiné společnosti matka bude platit vysoké penále za předčasné ukončení smlouvy s původním dodavatelem , s kterým má uzavřenou smlouvu na dobu určitou, ho již nezajímalo. Na to ani neupozornil. Navíc dle smlouvy si za Zprostředkované smlouvy účtuje 1000 Kč!
Telefony nikdo ve firmě Auctio Energia nebere a na maily neodpovídá.
Matka si chybu uvědomila, ale svým zmatečným chováním pak dělá další chyby.Místo výpovědi, poslal zase kopii smlouvy atd.
Protože nám tuto zkutečnost matka sdělila až po čtrnácti dnech, nemohli jsme již odstoupit od smlouvy, takže jsme poslali na vybrané firmy výpověď (dle Energetického zákona). Nyní jsme v očekávání, jak se pan Zajíc zachová. Pokud se jedná o solidní firmu, čekáme také solidní vyřízení- tzt.přijmout výpověď bez dalších finančních postihů.
Sepsaná smlouva s Auctio Energia za účelem výběru levnějšího dodavatele plynu a elektřiny.
Byli bychom rádi, kdyby se nám pan Zajíc ozval (poslal jsem mu plnou moc k vyřizování všech záležitostí) a řešil s námi, jak v této věci postupovat a matce pomoci,aby nemusela platit penále.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
V reakci paní Jitce Bultasové:
Dobrý den,
předně se omlouvám za pozdní reakci vzhledem ke skutečnosti, že jsem chtěl takovou problematiku řešit osobně
a jsem velmi zaneprázdněný člověk. V každém případě se budu snažit reagovat na veškeré jednotlivé vstupy.
Co se týče výběru našich potenciálních klientů, nejedná se o staré lidi, nýbrž o veškeré majitele odběrných míst
na energie, protože služba, kterou naše společnost nabízí, je celková optimalizace v platbě za energie každému zvlášť.
V reakci na informaci, že jsem jednal s Vaší maminkou, následně podám vysvětlení. Na smlouvách Auctio Energia s.r.o. figuruje můj podpis s tím, že jsem statutárním orgánem společnosti a jednám na základě zplnomocnění, které jsou součástí i těchto smluvních ujednání. Pokud někdo jednal s Vaší maminkou, byl to jeden z našich energetických poradců, který má za úkol dopodrobna vysvětlit celý proces, včetně veškerých změn, které v souhlasném případě následují.
Dále, není pravdivé tvrzení o tom, že by Vaše maminka neměla dostatečný prostor pro seznámení se s obsahem listin předložených jí k podpisu. Abychom takovým nežádoucím situacím zamezili, činíme k tomu nezbytná opatření, včetně tzv. verifikačního hovoru, prostřednictvím kterého ověřujeme kvalitu služeb poskytnutých poradcem danému klientovi, spokojenost klienta s poskytnutou službou, jakož i skutečnosti, zda byl klient dostatečně informován, zda poskytnutým informacím porozuměl a zda mu energetický poradce zanechal kopie příslušných dokumentů. Tento hovor se uskutečnil rovněž v případě Vaší maminky, která pak výslovně potvrdila,
že jí byly předmětné listiny zanechány, že byla informována dostatečně a že všem informacím zcela porozuměla. Vše shora uvedené považuji za snadno prokazatelné. V návaznosti na uvedené tedy nelze souhlasit s tím, že bychom při vyřizování záležitostí Vaší maminky postupovali jakkoli nepoctivě či v rozporu s odbornou péčí.
V souvislosti s tím si dovolím připomenout, že Vaše maminka byla energetickým poradcem před podpisem příslušných listin upozorněna i na případné důsledky změny dodavatele energií, budou-li smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny a plynu ukončeny předčasně, přičemž uvedené důsledky vzala na vědomí a se změnou dodavatele energií i přes riziko vzniku povinnosti k úhradě smluvních pokut původnímu dodavateli energií projevila výslovný souhlas, když toto stvrdila svým podpisem příslušného dokumentu. Vzhledem ke shora uvedenému tedy nelze uzavřít, že jsme jako zástupce způsobili při vyřizování záležitostí klienta jakoukoli škodu, když klient byl na riziko vzniku povinnosti k úhradě smluvních pokut původnímu dodavateli v případě změny dodavatele energií řádně upozorněn a když i přes námi sdělené riziko výslovně s takovou změnou dodavatele energií souhlasil.
Dovolím si však doplnit, že obsahem zmíněného dokumentu byl rovněž příslib, že ze strany nového dodavatele energií dojde k finanční kompenzaci případných smluvních pokut uplatněných původním dodavatelem energií za předčasné ukončení smluvních vztahů.
Také není pravdou, že bychom za naši službu klientovi cokoliv účtovali. Částka ve výši 1000,- Kč má pouze informační charakter, přičemž služba sjednaná na základě smlouvy je pro klienta zcela bezplatná!
Závěrem bych rád dodal, že naše služba je určena všem, kteří si spočítají výhodnost dopadu změn, které jsme
jim schopni zajistit v závislosti na výše zmíněném procesu. Při změně dodavatele klientům šetříme nemalé peníze, samozřejmě pouze těm, kteří jsou si takové změny vědomi a kteří s ní dobrovolně souhlasí.
V neposlední řadě bych zmínil, že nastalou situaci rád dořeším s konkrétním klientem v zastoupení paní Bultasové. Snažil jsem se totiž dohledat případnou komunikaci a nic takového není součástí našeho systému, tzn. že nevím, s kým jednat, abych vše vyřešil. Vězte, že bych celou kauzu rád uzavřel smírným řešením, a to jak s ohledem na věk klienta, tak v souvislosti s uspokojením jeho potřeb, tj. bez vystavení případné sankce.
S přáním pěkného dne
---
Zbyněk Zajíc
Vážený pane Zajíci, ve smlouvě jste podepsán jen vy, z čehož jsme usoudili, že jste u matky byl osobně. Nikde jsme nedohledali jakýkoli kontakt na onoho zástupce, o kterém se zmiňujete. Zřejmě volal paní Soumarové, která mu sdělila, aby kontaktoval mne,ale to se nestalo. Já netvrdím, že byste vybírali špatné firmy, ale z podkladů, které mám ,není vůbec patrné, že by k následným sankcím nedošlo !! (jinak bych to neřešila) a navíc mi sankci za předčasné ukončení smlouvy (přes 6000 Kč) potvrdila Bohemia Energi, když jsem s nimi jednala telefonicky. Dobře znám moji matku, která těmto věcem vůbec nerozumí a je schopna podepsat cokoli. Kdybyste mě kontaktovali,jak jsem vás žádala, a také posílala plnou moc v zastoupení, mohli jsme si to vysvětlit a já jsem si mohla ušetřit 14 ti denní obvolávání všech institucí a posílání korespondence na všechny strany.
Jsem vděčná D-Testu, který se tohoto případu ujal, protože jsem byla v bezvýchodné situaci. Matka mi k tomu nebyla schopná říci nic. Jediná firma, která mi byla schopná trochu rozuzlit labyrint v množství zainteresovaných firem byl ČEZ.
Nyní už máte moji výpověď i plnou moc, tak věřím, že společně věc dotáhneme ke zdárnému konci. Moji matku, prosím, již v těchto záležitostech nekontaktujte.
Děkuji předem za kladné vyřízení.
Jitka Bultasová
Vážená paní Bultasová,
co se týče mé první reakce, víceméně je odpovědí i na Váš následují vstup. Je pravdou, že jsme nejen v závislosti na dořešení celé této kauzy skutečně nezaznamenali jakýkoliv Váš kontakt, tudíž nemohlo dojít k následné zpětné vazbě. Dosud nemám plnou moc, dosud nevím, za koho jednáte (jméno paní Soumarové nedostačuje ke spárování informací) a v závěru bych jen podotknul, že takto veřejně nedám v potaz žádná choulostivá data našich klientů. Proto Vás žádám, abyste nás kontaktovala na e-mail: info@auctio-energia.cz s tím, že v předmětu označíte "k rukám panu Zajíci" a celá záležitost mi tak bude postoupena k řešení.
PS: Pro jednání v zastoupení nezapomenout přiložit zmiňované zplnomocnění.
Děkuji za pochopení a s pozdravem
---
Zbyněk Zajíc
Pane Zajíci,
výpověď i moji plnou moc jsem posílala 2x mailem a jednou doporučeně poštou.
Veškerou komunikaci s paní Nikolou Lambejovou jsem vám poslala na váš mail uvedený na smlouvě (info@auctio-energia.cz). Jak jste žádal, v předmětu je uvedeno" k rukám panu Zajíci". Tím bych uzavřela stížnost přes D-test.
S pozdravem
Jitka Bultasová
Vážená paní Bultasová,
pevně věřím, že jsme si v průběhu naší komunikace osvětlili veškerá fakta a případná pochybení. Závěrem bych pouze ve zkratce shrnul, že od ČRE Vám nebyl vystaven deaktivační poplatek s tím, že veškeré smluvní vztahy jsou již ukončeny a odběrné místo bude opět přeregistrováno do odběrné soustavy za společnost BEE. Co se týče akceptačního dopisu, který nastalou situaci popisuje a který jste pro dokladování vyžadovala, ten Vám byl zaslán prostřednictvím e-mailu a také pošty.
V neposlední řadě musím pozitivně zhodnotit existenci dTestu, nezávislého rozhodce nejen na trhu s energiemi, prostřednictvím kterého se ke mně Vaše stížnost dostala a měl jsem tak potřebu na ni reagovat a nastalou situaci dořešit ke spokojenosti konečného spotřebitele.
S pozdravem
---
Zbyněk Zajíc
Děkuji za kladné vyřízení vám a pochopení situace. Zároveň děkuji za pomoc D-testu.
S pozdravem
Jitka Bultasová