Společnost


Courlux International SA

Počet nahlášených stížností:37
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#22167Vrácení neadekvátní částky za zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2018, před 7 lety

Jana Benková

Znění stížnosti

17.2. jsem obratem zaslala funkční soupravu, kterou jsem si koupila přes internet, zpět.Nejdříve jsem telefonovala jestli máte větší číslo,bylo mi řečeno,že ne a že můžu zboží vrátit.Do balíčku jsem přiložila moji žádost o vrácení peněz.Dnes sice peníze na účet přišly, ale pouze 52,-Kč. Souprava stála bez poštovného 299,- Kč.Jak si mám vysvětlit tuto částku?Oblečení nebylo vůbec nošené,pouze jsem si ho vyzkoušela.Prosím,aby mi byla vrácena celá částka, protože do toho nepočítám poštovné, které jste si účtovali vy a které jsem ještě platila já za následné odeslání.


Produkt

dámská funkční souprava modré barvy


Požadované řešení

Navrácení celé částky (299,- Kč) za zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2018 11:26, před 7 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.

Občanský zákoník neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.3.2018 11:06, před 7 lety

Dobrý den,

stížnost zákaznice paní Jany Benkové jsme řešili okamžitě po jejím zveřejnění na stránkách dTestu, a to dne 12. 3. 2018. Paní Benkovou jsme telefonicky kontaktovali, abychom si vysvětlili vzniklou situaci, kdy jednoznačně došlo pouze k nedorozumění. Podle ověření platební bilance paní Benkové vůči zásilkové firmě Courlux, která jí zásilku s dámským termoprádlem zaslala, bylo zjištěno, že paní Benková za tuto zásilku nic neplatila. Zboží z důvodů nevhodné velikosti vrátila, takže nebylo potřeba nic platit. Vrácením zásilky byla vypořádána také pohledávka za toto zboží. Proto bylo paní Benkové vráceno pouze poštovné ve výši 52 Kč, které zaplatila na poště za vrácení předmětné zásilky. Na základě naší žádosti prověřila paní Benková svoje odchozí platby a obratem nám telefonicky sdělila, že se omlouvá, že z její strany došlo k omylu, kdy se domnívala, že za zásilku s termoprádlem platila, ale ve skutečnosti k žádné platbě na účet firmy Courlux nedošlo. Tím pádem nebylo ze strany firmy Courlux co vracet. Paní Benková se nám za svůj omyl omluvila. Celou záležitost tímto považujeme za uzavřenou.


S pozdravem,
Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
18.3.2018 16:25, před 7 lety


Jana Benková

Hodnocení: