Společnost


CORTEX TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22178Odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2018, před 7 lety

Božena Čihulová

Znění stížnosti

Dne 3.8.2017 jsme zakoupili klimatizaci PRO l od firmy Saturn Invest. Jsme s manželem důchodci a máme na zahradě mobilhaim do kterého se opírá slunce. Prodávající nám řekl, že klima je pro tento účel ideální řešení. Po zapnutí klima jsme vše zavřeli a těšili se na vychlazený mobilhaim. Po 2 hodinách se teplota snížila o pouhý 1 stupeň a po zdech stékala vysrážená pára jako v prádelně .2 den jsme elektronicky poslali firmě odstoupení od kupní smlouvy, že výrobek nevyhovuje a nesplňuje to co jsme očekávali. Žádali jsme o sdělení dalších kroků k navrácení výrobku a zpětnému vrácení uhrazené částky. Den na to jsme výrobek zabalili do původního obalu a odvezli prodávajícím, této firmy zpět do Kauflandu.Ti ale odmítli tento výrobek vzít zpět,týden jsme se snažili se do této firmy dovolat ,až po této době konečně telefon zvedl nějaký nepříjemný pán oznámil nám ,že odstoupení od kupní smlouvy může být pouze písemné,to jsme okamžitě učinili.17.8.2017
bylo posláno doporučeně.Po týdnu na dotaz proč se s námi nikdo nespojil nám bylo zděleno ,že dopis nedostali a odstoupení od smlouvy máme napsat znovu.Po opětných telefonických rozhovorech co se zbožím které nechceme nám 27.9.17 zdělili,že máme zboží poslat zpět na firmu a po jejich kontrole nám pošlou peníze na náš účet .
8.11.17 nám napsali že výrobek je v pořádku po všech stránkách ale
protože jsme jej odebrali osobně tak nám výrobek pošlou zpět a neuznávají odstoupení od kupní smlouvy.23.11.17 nám přišel nový dopis že zboží jeví známky opotřebování a používání /bylo zapnuto pouhé 2 hodiny/a máme si jej vyzvednout na poště,což jsme odmítli.
po opětných telefonní rozhovorech nám 13.12.17 poslali výzvu k převzetí zboží jinak jej prý dají do poštovního depositu v Brně.To ale bohužel nechápeme.Po opětných telefonních rozhovorech s námi nikdo nejedná a tak nemáme ani peníze ani ten krám který je kničemu.
Prosím vás proč nemůže kupující odstoupit od kupní smlouvy když splní vše co je k tomu potřeba.


Produkt

klmatizace PRO l


Požadované řešení

Navrácení částky za zboží které ani nemáme


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2018 07:16, před 7 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vracené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2018 22:58, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.