Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem přes internet u společnosti slevoking jeden wellnes pobyt, který proběhl v pořádku (s problémy po 14dnech byla celá věc dořešena), ale při druhé objednávce (stejný hotel, stejná cena, stejný způsob platby) dělá společnost nepřiměřené průtahy, kdy ani po měsíci nejsou schopni vystavit fakturu. Když jsem se začal do hloubky zajímat o je problém i v ceně prodávaného voucheru, kdy na stránkách inzerují slevu 49% (5949Kč oproti původním 11456Kč), která ale není reálná, protože cena stejného pobytu se stejnými službymi přímo přes hotel je 6821Kč (při aktuálním kurzu), ale stejný pobyt, také včetně polopenze je možné koupit přes booking za cenu cca 5500Kč.
Osobně vnímám neschopnost pracovníků společnsoti a nově i klamání spotřebitele. Neschopnost je o to zarážející,že celou věc řešil šéf zákaznické podpory pan Přichystal, který poslední tři týdny ignoruje emaily i telefonický kontakt včetně zmeškaných hovorů.
Voucher na wellnes pobyt
Vzhledem k tomu, že se blíží termín plánované dovolené, jsem mnohem tolerantnější k řešení než bych byl normálně. Souhlasil bych s dvěmi možnostmi:
1 - Zaslání faktury pro proplacení druhého voucheru (cílem druhého voucheru je abychom mohli vzít i rodiče, se kterými bychom se v průběhu pobytu starali o 6 měsíční dceru).
2 - Stornování původního voucheru a vrácení penež na můj bankovní účet
|
Tweet |
Vydání daňového dokladu při koupi na slevových portálech se odlišuje v situacích, kdy slevový portál vystupuje jako zprostředkovatel, od situací, kdy je slevový portál přímo v postavení prodejce služby. Daňový doklad na službu či zboží je pak vydán pouze jedním ze subjektů, slevovým portálem nebo poskytovatelem služby.
1.) Pokud by slevový portál vystupoval v postavení zprostředkovatele, znamenalo by to, že se se žádostí o vydání daňového dokladu musí spotřebitel obrátit na poskytovatele služeb či zboží, který má povinnost daňový doklad vystavit. (Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
2.) Jestliže však bude mít slevový portál s poskytovatelem služeb či zboží smluvní ujednání, že slevový portál bude vystupovat v postavení prodávajícího, pak je to slevový portál, na kterém bude ležet povinnost jako koncovému zákazníkovi fakturu vydat. Slevový portál v těchto případech vystavuje v pozici, ve které nejprve službu nakoupil a posléze prodal koncovému zákazníkovi.
Doporučujeme si ověřit, v jakém postavení vůči spotřebiteli slevový portál vystupuje a na základě toho pak požadovat vydání faktury od povinného subjektu.
Na žádost spotřebitele je pak prodávající (poskytovatel služby) podle § 16 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen "ZOS"), povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu (žádost) porušuje prodávající ustanovení ZOS. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud se spotřebitel domnívá, že cenová informace o slevě pobytu je klamavá, lze zvážit podání podnětu České obchodní inspekci, která provádí dozor v této oblasti.
Vážený pane Košťále,
Společnost TPF group s.r.o. jako zprostředkovatel není oprávněna vystavovat faktury na přijaté částky od zákazníků. Po přijetí platby za kupon zákazníkům odesíláme potvrzení o přijetí platby. Částka však plně patří poskytovateli ubytovacích služeb, proto je povinnost vydání faktury na něm (srov. bod 5.3. všeobecných obchodních podmínek). Vynaložili jsme maximální úsilí, abychom Vám vyšli vstříc, každopádně hotel odmítá fakturu předem vystavit (na to má však právo).
Hotely mají povinnost vystavit fakturu či daňový doklad do 15 dnů ode dne, kdy vznikla povinnost přiznat daň, nebo přiznat plnění (tj. do 15 dnů ode dne poskytnutí ubytování).
Jak kolegové ze zákaznického centra, tak kolegové z finančního oddělení a i pan Přichystal s Vámi tuto záležitost několikrát řešil. Písemně i telefonicky. Z naší strany tedy již nebylo možné Vám vyjít více vstříc a o této situaci jste byl informován. V případě, že jste se nemohl zkontaktovat s některým z našich kolegů, je vždy k dispozici i číslo jak na naši zákaznickou podporu, tak i na naše finanční oddělení.
V případě stornování původního voucheru a vrácení penež na Váš bankovní účet - po dohodě byla původní objednávka stornována a platba vrácena formou kreditů na Váš účet.
Cena pobytu a její sleva se vždy odvíjí dle ceníku, který nám poskytne hotel v daném období. Tyto ceny jsou pevně nastaveny a není z naší strany bohužel možné ovlivnit, zda-li hotel či jeho jiný partner spustí vlastní nabídku s odlišnou cenou. I v případě hotelu se jejich ceník mění v závislosti na sezóně, obsazenosti a spoustě dalších faktorů.
V případě naší nabídky se vždy jedná nejenom pouze o pobyt, ale i balíček služeb, který kupon navíc obsahuje.
Dále je zde pak přidaná hodnota jako například možnost využít naši zákaznickou podporu při ověření termínu, rezervaci, problému s pobytem a dalších dotazech. Vytvořená prezentace pro pobyt s informacemi o pobytu a okolí, rady a tipy na výlet, cestovní brožurky a videa přímo z pobytů. Vždy se snažíme našim zákazníkům poskytnout co nejvíce informací a zařídit vše potřebné tak, aby si pobyt mohli užít a vše ostatní nemuseli řešit.
Velmi nás mrzí Vaše nespokojenost , děkujeme však za Vaši zpětnou vazbu. Každá odezva a to i negativní je pro nás velmi důležitá a pomáhá nám neustále vylepšovat naše služby.
S přáním hezkého dne,
Tým Slevoking
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.