Společnost


BusLine a.s.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22212Sedadlo pro postižené

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.03.2018, před 7 lety

Johana Fuksová

Znění stížnosti

V autobuse jste zavedli místo pro tělesně postižené, což je úctyhodné. Přijde mi však naprosto mimo systém, kterým se někteří řidiči (konkrétně např. Tuzar Jan) řídí. Autobus, ze kterého budou již lidé pouze vystupovat (rychlík Praha - Litoměřice, 17:00, Vychovatelna) a je obsazen lidmi má mít díky tomuto systému volnou dvojsedačku, na kterou si obyčejný cestující nesmí sednout, ač zde žádný postižený není. To mi přijde přinejmenším hloupé. Ve všech ostatních společnostech mají pravidla nastavena tak, aby existovalo místo, kde by potenciálnímu postiženému muselo být umožněno si sednout. Ale místo, na které si nesmí sednout zdravý člověk, to zavání diskriminací.


Produkt

Tuzar Jan, sedadlo pro postižené


Požadované řešení

Pokud je systém postaven tak, aby sedadlo bylo nepřístupné zdravým lidem, měl by se upravit tak, aby byl více použit zdravý rozum (např. cedulka s nápisem "vyhrazeno přednostně pro zdravotně postižené"). Pokud došel k této zralé úvaze řidič sám, měli by na toto sedadlo posadit výsadně jeho. Mimochodem, v Praze již měli tento výdobytek před rokem 2000 a funguje dodnes.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2018 07:32, před 7 lety

Základní pravidla definuje Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou a silniční osobní dopravu.

Cestující s omezenou schopností pohybu a orientace mají ve vozidle právo na místo k sezení na sedadlech pro ně vyhrazených a označených. Pokud není u těchto osob jejich právo na místo k sezení zřetelně patrné, prokazují svůj nárok příslušným průkazem. Jiný cestující, který takové místo obsadil, toto místo cestujícímu s omezenou schopností pohybu a orientace na jeho požádání uvolní.

Zaměstnanec dopravní společnosti jedná za společnost, která by měla mít zvýšený zájem na jeho slušném jednání se zákazníky a řádném plnění pracovních povinností. Z tohoto důvodu doporučujeme obrátit se se stížností přímo na společnost, která by měla přijmout účinná opatření k nápravě.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 14:23, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.