Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V autobuse jste zavedli místo pro tělesně postižené, což je úctyhodné. Přijde mi však naprosto mimo systém, kterým se někteří řidiči (konkrétně např. Tuzar Jan) řídí. Autobus, ze kterého budou již lidé pouze vystupovat (rychlík Praha - Litoměřice, 17:00, Vychovatelna) a je obsazen lidmi má mít díky tomuto systému volnou dvojsedačku, na kterou si obyčejný cestující nesmí sednout, ač zde žádný postižený není. To mi přijde přinejmenším hloupé. Ve všech ostatních společnostech mají pravidla nastavena tak, aby existovalo místo, kde by potenciálnímu postiženému muselo být umožněno si sednout. Ale místo, na které si nesmí sednout zdravý člověk, to zavání diskriminací.
Tuzar Jan, sedadlo pro postižené
Pokud je systém postaven tak, aby sedadlo bylo nepřístupné zdravým lidem, měl by se upravit tak, aby byl více použit zdravý rozum (např. cedulka s nápisem "vyhrazeno přednostně pro zdravotně postižené"). Pokud došel k této zralé úvaze řidič sám, měli by na toto sedadlo posadit výsadně jeho. Mimochodem, v Praze již měli tento výdobytek před rokem 2000 a funguje dodnes.
|
Tweet |
Základní pravidla definuje Vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou a silniční osobní dopravu.
Cestující s omezenou schopností pohybu a orientace mají ve vozidle právo na místo k sezení na sedadlech pro ně vyhrazených a označených. Pokud není u těchto osob jejich právo na místo k sezení zřetelně patrné, prokazují svůj nárok příslušným průkazem. Jiný cestující, který takové místo obsadil, toto místo cestujícímu s omezenou schopností pohybu a orientace na jeho požádání uvolní.
Zaměstnanec dopravní společnosti jedná za společnost, která by měla mít zvýšený zájem na jeho slušném jednání se zákazníky a řádném plnění pracovních povinností. Z tohoto důvodu doporučujeme obrátit se se stížností přímo na společnost, která by měla přijmout účinná opatření k nápravě.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.