Společnost


M7 Group S.A; Satelitní televize Skylink

Počet nahlášených stížností:44
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#2222Podezření z podvodného jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2014, před 11 lety

Petr Jeřábek

Znění stížnosti

Dobrý den,
před několika lety jsem využil inzerované nabídky výše uvedené společnosti a zakoupil satelitní set i s přiloženou kartou Sky Link.

Zakoupením a aktivováním karty Sky Link bylo zákazníkům zaručeno, že již "nikdy" nebudou muset vynakládat žádné finanční prostředky a v pohodlí sledovat bezplatně šířenou skladbu TV kanálů nebo některou z jejích placených verzí. Že jsme dnes nuceni platit tzv. "Servisní poplatek" je věc známá a stále nedořešená, ale mám jiný problém.

Nyní po mě, jakožto zákazníkovi požaduje uvedená společnost zakoupení nové karty, neboť údajně přechází na jiný technický systém vysílání a požaduje za ni úhradu ve výši 349 Kč. Po její aktivaci tím dojde pochopitelně i k úpravě obchodních podmínek, kde je již servisní poplatek zcela legalizován.

Nevím si rady s tím, je-li možné, abych opět musel platit za výměnu satelitní karty, když změny v jejím využití provedla společnost, která mi při prvotním zakoupení zaručila bezplatné užívání služeb s kartou spojených a to doživotně? Neměla by výměna proběhnout zcela v režii společnosti Sky Link a to bezpatně? Je možné, aby uživateli společnost při nepřistoupení na nově stanovené podmínky zcela znemožnila užívání satelitu, což se již nyní částečně děje v případě několika zablokovaných (v jiném systému vysílaných) TV kanálů?

Předem děkuji za radu.


Požadované řešení

Výměna karty k satelitnímu příjmu TV kanálů bezplatně, neboť k úpravě užívání karty došlo vlivem poskytovatele služby, společnosti Sky Link za stávajících obchodních podmínek a dodržení slibu, že zákazníkům zakoupením a aktivací původní karty již nikdy nevzniknou žádné další náklady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2014 09:26, před 11 lety

V případě změny obchodních podmínek - konkrétně zavedení servisního poplatku bylo se společností vedeno správní řízení u Českého telekomunikačního úřadu pro klamavou obchodní praktiku ve smyslu přílohy 1 písm. s) k zákonu o ochraně spotřebitele. Obecně ovšem platí, že poskytovatel služeb elektronických komunikací může měnit obchodní podmínky dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích. Musí k tomu splnit ovšem určité podmínky - především o změně zákazníka informovat a dát mu možnost ukončit smlouvu bez sankcí ke dni změny.
K nutnosti výměny karty za poplatek bude zásadní, co je stanoveno v obchodních podmínkách - pokud tam není stanoveno, že bude nutná údržba či výměna za určitý poplatek, neměla by jej společnost účtovat a výměnu zařízení provést zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.4.2014 10:26, před 11 lety

Český telekomunikační úřad nezpochybnil oprávněnost zavedení Servisního poplatku. Správní řízení, které komentář dTestu zmiňuje, se týká označení balíčku programů názvem "Gratis". Tak byly označovány do 31. 8. 2012 programy, u nichž v té době nebyl inkasován žádný poplatek. Označení služby, která byla poskytována bezplatně slovem Gratis považuje ČTÚ za klamavou praktiku.
V ostatním se ztotožňujeme s komentářem dTestu.
Servisní poplatek byl zaveden 1. 9. 2012 a zákazníci byli o jeho zavedení informováni v zákonné lhůtě. Každý zákazník měl možnost odstoupit od smlouvy. Pokud Servisní poplatek nebyl uhrazen, došlo k deaktivaci přístupové karty. Žádné sankce jsme nikdy nežádali.
Výměna karty byla vyvolána vlivem okolností mimo kontrolu Skylinku (31. 12. 2012 skončila podpora systému podmíněného přístupu CryptoWorks). S takovou alternativou počítají Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování služby Skylink. Jsme oprávněni vyúčtovat náklady spojené s výměnou karty zákazníkovi.
Přesto v minulosti nabízel Skylink uživatelům starých karet několik akčních slev. Kartu bylo možno vyměnit za 600 Kč s tím, že v její ceně byl zahrnut Servisní poplatek na 24 měsíců (tedy hodnota 24 x 29 = 696 Kč). Výměnu karty tedy bylo možno realizovat do 15. 9. 2012 doslova bezplatně, jak zákazník požaduje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.6.2014 21:42, před 11 lety

Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.