Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Mám problém s výše uvedeným eshopem. Objednal jsem si zboží v částce do 800,- kč a protože se nejedná o velkou sumu, provedl jsem platbu předem. Po více jak 1 týdnu jsem obchod kontaktoval mailem s dotazem, jak to vypadá, protože platbu jsem provedl hned a platil i express dodání do 2.dne. Odpovědí byl dotaz, zda jsem provedl platbu. Poslal jsem jim z internet.bankovnictví doklad. Až po několika dnech, kdy bylo ticho jsem snesl nový dotaz, zda se platba našla, odpověď strohá, ale platba potvrzena a uvedeno, že zboží bude zasláno druhý den. Po dalších emailových stížnostech, že zboží zase nemám, byla jen jedna odpověď, že zboží bylo zasláno. Dorazilo však až po 9 dnech jako obyčejný balík. Dalším hrůzným zjištěním bylo, že bylo zasláno jiné zboží, než bylo v nabídce. Na další maily už nechodí žádné odpovědi a telefonní číslo je dočasně nedostupné. Pod touto adresou a telefonním číslem jsem našel ještě jiné stránky - http://www.lampionystesti.eu/ a ve stížnostech na vašich stránkách jsem našel http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/1639/zbozi-zaplacene-2x je v nich uvedeno stejné číslo i mail, ze kterého chodily odpovědi. Navíc ještě přikládám : http://podvodnefirmy.cz/?s=tomtop Patrně se jedná o síť eshopu s jedním podvodníkem.
Děkuji.
S pozdravem
Sekerka Martin
Prošetření, zablokování domén
|
Tweet |
Z hlediska občanskoprávního má spotřebitel nárok dle § 2161 občanského zákoníku na dodání zboží, které je v souladu s kupní smlouvou, pokud se tak nestane, tak na odstoupení od kupní smlouvy.
Zároveň v tomto případě doporučujeme podat i trestní oznámení pro trestný čin podvodu dle § 209 trestního zákoníku, případně pro trestný čin poškozování spotřebitele dle § 253 trestního zákoníku.
Zákazníkovy bylo několikrát nabízena výměna nebo vrácení peněz. Zákazník však trval na tom, abychom prvně poslali jemu nové zboží a potom až že nám své vrátí. Na toto jsme nepřistoupili neboť není možné uznat záruku pouze podle zákazníkova popisu bez fyzické přítomnosti jeho zboží.
Zákazník se následně rozhodl řešit situaci silově i když mu několikrát bylo nabídnuto řešení dle Obchodních podmínek. Nemyslím, že takové řešení mu něco pozitivního přinese.
To co tu uvádí prodejce, není žádná pravda. Po doručení zboží, které opět zdůrazňuji, že došlo až po 9 dnech jako obyčejný balík bez jakéhokoliv dokladu, přestože bylo zaplaceno express dodání do druhého dne :
Objednané zboží a doprava:
- 439 - Sportovní sluchátka značková Platinium s MP3 přehrávačem a FM rádiem - 290.00 Kč * 2 = 580.00 Kč
- 187 - Napájecí a nabíjecí adaptér 220V na USB - 29.00 Kč * 1 = 29.00 Kč
- Doprava: ČP Express, druhý prac. den (Bankovním převodem předem) = 99.00 Kč
------
Konečná cena: 708.00 Kč
jsem neprodleně žádal odstoupení od smlouvy a požadoval vysvětlení a další postup, jak mám jednat, neboť sluchátka nebyl funkční a ve všeobecných podmínkách je uvedeno, že vrácené zboží musí být funkční. Proto jsem chtěl vědět další postup, na což mi nebyla sdělena žádná odpověď. Nerad bych tuto stížnost tady zahltil všemi proběhlými maily, ale bude-li to nutné, provedu. Navíc přikládám v dokumentu tomtop.doc fotografie jiného zboží k porovnání s nabízeným a známek po opravách.
To, co tu prodejce má namysli, bylo rozjeté druhé kolo, kdy jsem se chtěl naposled rozumně domluvit a upozorňoval jsem, že se obrátím již jinam. Na podmínce "první vrátit peníze a pak že zašlu zboží jsem netrval", opět mohu doložit proběhlými maily. Prodejce chtěl vše řešit jen jako reklamaci.
Obchodní podmínky, kterými se tady prodejce ohání, nesplnil (express dodání, zaslání jiného zboží).
V případě, že nebylo dodáno v termínu, jak bylo v rámci příplatku sjednáno, má kupující nárok na vrácení takového příplatku. Zároveň v případě, že bylo dodáno poškozené zboží, je možné od smlouvy odstoupit, ale je třeba upozornit prodejce, že zboží již poškozené došlo.
Pokud má probíhat reklamace - tedy má kupující nárok na výměnu, pokud to není možné, tak na odstoupení od kupní smlouvy. Je pravdou, že je třeba pro uplatnění reklamace výrobek prodejci doručit. Doporučujeme pořídit fotografii, zboží odeslat a jak již prodejce přilíbil, tak po obdržení zboží vrátí peníze.
V případě, že zboží dorazilo již poškozené, mohl by se prodejce své odpovědnosti zprostit pouze, pokud by prokázal, že zboží bylo předáno spotřebiteli bez vad dle § 616 odst. 4 občanského zákoníku.
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení v jaké fázi se spor nyní nachází, případně o uzavření stížnosti s připojením vlastního hodnocení.
Žádná ze stran již nevyužila možnosti reagovat. S ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.