Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 3.2.2018 byla zaslána emailem reklamace o problémech s potahovou látkou na sedací soupravě (řídká vazba podkladového materiálu, ze kterého vypadávají kousky horní potahové látky, jedná se o několik míst - sedák, boky sedačky, čelo sedačky). Byly zaslány fotografie problematických míst. Čekala jsem měsíc na vyřízení, protože se nikdo neozýval, volala jsem panu Králíkovi a ten mi sdělil, že se omlouvá, ale že mu moje reklamace spadla do spamů a tudíž o ní neví. Já ji ve své poště mám v pořádku odeslanou.
Požádal mě o zaslání nové zprávy, což jsem učinila 5.3.2018. Opět žádná odezva a tak jsem si radši telefonicky ověřovala, zda mu tentokrát email přišel. Prý přišel a předává ho k řešení výrobci.
Můj dotaz zní - musím čekat dalších 30 dní? Sedačka vykazuje zjevné vady po roce a půl užívání (špatná potahová látka, prosezené molitanové sedáky) a nejradši bychom ji okamžitě vrátili.
Děkuji za odpověď.
H. Kopová
sedací souprava Salvo II, látka Margo 16 za příplatek
vrácení výrobku
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci a prodávající toto uplatnění prokazatelně přijal (na e-mail odpověděl či spotřebitel má potvrzení o doručení e-mailu od serveru), od následujícího dne počala běžet 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, tj. posouzení vady a její následné odstranění, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud prodávající v této lhůtě reklamaci nevyřídil, je spotřebitel oprávněn od kupní smlouvy odstoupit pro její podstatné porušení.
Reklamace prostřednictvím prokazatelného zaslání e-mailu musí obsahovat popis vady, zvolený způsob jejího odstranění a např. doložení fotodokumentace, kdy následuje dohoda s prodávajícím, zda je zboží účelné a nutné reklamované zboží zasílat k posouzení.
Náklady na přepravu sedací soupravy k prodejci (v rámci odstoupení od kupní smlouvy v důsledku nevyřízení reklamace) by měl prodávající proplatit dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.