Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
včera, tj. 14.03.2018 jsem reklamovala v provozovně OC Chodov pánské kotníčkové vycházkové boty, které byly koupené v 11/2016. Boty byly tedy nošené jen během jara a podzimu 2017, a to ještě poměrně málo, navíc ošetřované doporučenými prostředky, včetně impregnace proti vlhku. Přes jejich sporadické používání, a soudím že nadstandardní údržbu, vykazovaly vcelku rychle znaky masivního opotřebení (takřka okamžité olupování barvy na patách, shrnutí podšívky atd.). Ke včerejší reklamaci mě však dohnalo jejich prasknutí v místě ohybu a vznik otvoru tamtéž. K mému údivu mi dnes odpoledne přišla SMS se zamítnutím reklamace jako neoprávněné. Zřejmě ji posoudila ta "odbornice" ze včerejška. Peripetie s přijetím reklamace ani nebudu popisovat - přehlídka arogance obsluhy a celkově zážitek, bez kterého bych se s chutí obešla. Za sebe mohu konstatovat, že s tímto řetězcem končím. Koderová
vrácení peněz
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.