Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1245
Z toho za letošní rok:40
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 340 stížnostech.

#2232Ukončení smlouvy kvůli změně tarifu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2014, před 11 lety

Tomáš Vodička

Znění stížnosti

U firmy Telefonica O2 mám od r. 2009 smlouvu na telekomunikační služby, od února 2012 v tarifu Business 30 Max, za ca. 236 Kč měsíčně.
Byl jsem informován o plánované změně tarifu na Free O2 Plus za 774 Kč, což je více než trojnásobná cena! Tuto informaci jsem obdržel (a přehlédl) v elektronickém vyúčtování ze dne 8.1., poté znovu e-mailem, dne 11.2. Reagoval jsem dne 12.2. výpovědí, kterou jsem uskutečnil osobně na pobočce Praha Smíchov.
Problém je v tom, že vaše operátorky tvrdí, že ukončení smlouvy musí proběhnout v zákonem stanovené výpovědní lhůtě, tedy za 6 týdnů od podání výpovědi. Mezitím však vejde v platnost změna tarifu, takže za březen bych měl zaplatit nový tarif za vysokou cenu, jenž jsem si nikdy neobjednal. Všechny operátorky se kterými jsem mluvil dále shodně tvrdí, že nelze sjednat jiný nový tarif, jestliže má zároveň zůstat v platnosti podaná výpověď, a že tedy přechod na tarif Free O2 Plus je nevyhnutelný. Jsem přesvědčen, že na takovýto postup nemá O2 právo.


Produkt

O2 Business 30 Max


Požadované řešení

Žádám o ukončení smlouvy k datu, kdy má změna tarifu vejít v platnost. Anebo, v případě uplatnění výpovědní lhůty by měl být zachován původně sjednaný tarif, nebo alespoň tarif cenově srovnatelný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2014 09:16, před 11 lety

Dle § 63 zákona o elektronických komunikacích platí, že Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy uvedených v odstavci 1 písm. c) až q), nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Doporučujeme zkontrolovat, kdy přesně a za jakých podmínek bylo doručeno oznámení o ukončení smlouvy operátorovi, aby v případě, že bylo již po lhůtě, nežádal smluvní pokuty, které mohou činit maximálně 20% z ceny nevyužitých paušálů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.2.2014 11:55, před 11 lety

Dobrý den,

při rušení služby z důvodu změny podmínek máte nárok na odstoupení od smlouvy bez sankce. Zde není uplatňována výpovědní lhůta. Rušíte-li tedy číslo úplně, pak postačí na infolince, kde kód (ČVOP) hlásíte pro potvrzení telefonické výpovědi, sdělit, že je tomu z důvodu změny podmínek. Přecházíte-li ke konkurenci, pak hlásíte ČVOP jí.

Dojde-li ke změně tarifu před nahlášením ČVOP pro zrušení služby/před přechodem ke konkurenci, pak můžeme nastavit tarif jiný v případě, kdy ještě neběží proces přenesení čísla, či v momentě, kdy ještě neprobíhá přímo zrušení čísla. Dle provozu na čísle by dostačoval tarif Start, který vychází na měsíční částku 179 Kč vč. DPH a nabízí 60 volných minut do všech sítí. U bezzávazkové varianty je účtováno o 150 Kč vč. DPH více. Změnu tarifu Vám může zajistit, pokud nás kontaktujete na www.o2.cz/dotazproguru s popisem, telefonním číslem a referenčním číslem plátce pro ověření.

Dle všeho je tarif Start v závazkové variantě i optimální náhradou za rušený tarif. Budeme rádi, pokud s jeho nastavením budete souhlasit a nadále setrváte u naší společnosti.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.2.2014 14:23, před 11 lety


Tomáš Vodička

Dobrý den,

Vaše operátorky mi tvrdily, že výpovědní lhůta musí být uplatněna, a že ČVOP (které jsem mezitím již obdržel) nesmí být použito u nového operátora před vypršením této lhůty. Mám to tedy chápat tak, že tato tvrzení nejsou pravdivá a že mohu ČVOP předat novému operátorovi neprodleně?

Předem díky za odpověď,

Tomáš Vodička

Reakce společnosti

Publikováno
18.2.2014 11:55, před 11 lety

Dobrý den,

za mylné informace se omlouvám. ČVOP, je-li služba zrušena z důvodu změny podmínek, můžete nahlásit ihned přejímajícímu operátorovi. Samotný přenos pak trvá maximálně 4 pracovní dny od nahlášení ČVOP novému poskytovateli služeb.

Všiml jsem si ještě, že původní ČVOP byla vystaveno tak, že můžete přejít s výpovědní lhůtou. ČVOP jsem nyní se specialisty z oddělení rušení služeb zrušil a nechal Vám zaslat nové SMS zprávou. Tohle již budete moci použít pro přechod a můžete jej nahlásit ihned.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.3.2014 13:13, před 11 lety


Tomáš Vodička

Dobrý den,

Díky za zaslání nového ČVOP.

Bohužel, ani teď nemohu být spokojen. K novému operátorovi jsem přešel ke dni 28.2. Nyní jsem obdržel poslední vyúčtování od O2 za období od 8.2. do 27.2., tedy 20 dní. Od 19.2. mi ale byl aktivován nový tarif FREE O2 Plus, služba Internet v mobilu, Balíček 80 minut, a dále je tam účtována položka Tarif bez závazku. To vše navzdory tomu, že jsem včas jasně deklaroval svůj nesouhlas s těmito změnami.
Za období od 19.2. do 27.2., tedy 9 dní jsem protelefonoval 9 minut a odeslal 4 SMS, za což mám zaplatit ca. 205 Kč bez DPH!
Za celé zúčtovací období jsem měl 27,6 minut odchozích hovorů (kromě volání na bezplatné linky) a odeslal jsem 4 SMS. Podle sjednaných podmínek by tedy celková cena měla být 195 + 6 = 201 Kč bez DPH, i kdyby byl paušál počítán jako za celý měsíc. (Výše uvedené se vztahuje k telekomunikačním službám, samozřejmě jsem srozuměn s tím, že tam je navíc účtována cena za platební transakce, tedy 132 Kč za SMS jízdenky na MHD.
S výše uvedeným vyúčtováním nesouhlasím a žádám o jeho opravu tak, aby celková cena byla v souladu se sjednanou smlouvou dle původního tarifu.

Předem děkuji, s pozdravem,

Tomáš Vodička

Reakce společnosti

Publikováno
12.3.2014 14:14, před 11 lety

Dobrý den,

o automatické změně tarifu jsme Vás informovali na vyúčtování za období 8. 12. - 7. 1. 2014. Ke změně na tarif, který jsme Vám uváděli na tomto vyúčtování, dochází automaticky nejdříve měsíc před doručením vyúčtování. Váš tarif byl automaticky převeden na tarif řady FREE dne 19. 2. 2014. K přenosu čísla k jinému operátorovi došlo dne 27. 2. 2014 Poměrnou částí byl tedy skutečně účtován již nový tarif řady FREE.

Nahlášením rušení služby/přenosu čísla nedochází k pozastavení procesu změny tarifu na novou tarifní řadu. Tarif bylo možné do doby zrušení služby u nás změnit na jiný z řady FREE, pokud Vám tarif uváděný na vyúčtování nevyhovoval (např. na dříve zmiňovaný tarif Start). Položka "Tarif bez závazku" je účtována u tarifní řady FREE v případě, že na čísle není závazek. Tento poplatek je v souladu s ceníkem služby pro O2 Mobilní hlasovou službu.

Účtování poplatků za tarif je v souladu s ceníkem a dřívějším upozorněním na vyúčtování za služby. Z toho důvodu nelze Vaši reklamaci uznat. Děkuji za pochopení.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.3.2014 15:22, před 11 lety


Tomáš Vodička

S vaším výkladem nemohu souhlasit.
Sám jste mi napsal, že v případě změny podmínek ze strany poskytovatele mám právo na ukončení smlouvy ke dni uplatnění této změny. O to jsem včas požádal na vaší pobočce a poté znovu telefonicky na vaší infolince. Jak už jsem uvedl, opakovaně mi bylo tvrzeno, že na takové ukončení smlouvy nemám právo a bylo mi zasláno ČVOP podléhající výpovědní lhůtě. Vaše operátorky mi navíc tvrdily že nelze změnit nový tarif, jestliže je zároveň podána výpověď smlouvy.
Teprve poté, co jsem napsal stížnost přes server D Testu, jte mi vystavil ČVOP bez výpovědní lhůty. To však již bylo příliš pozdě, abych u nového operátora sjednal převod čísla před uplatněním změny tarifu.

Změna tarifu tedy proběhla z důvodu chybného postupu ze strany O2.
Já jsem prokazatelně a včas vyjádřil svůj nesouhlas s uplatněním změny tarifu a požádal o ukončení smlouvy k datu uplatnění této změny.

Skutečnost, že mi ze strany O2 nebylo vyhověno, je v rozporu s platnou legislativou.

Musím tedy trvat na tom, aby předmětné vyúčtování bylo patřičně opraveno.

S pozdravem,

Tomáš Vodička

Reakce společnosti

Publikováno
12.3.2014 16:02, před 11 lety

Dobrý den,

děkuji za doplnění. Je pravdou, že kdyby bylo ČVOP vystaveno původně bez výpovědní lhůty, pak by nový tarif nebyl účtován do 27. 2. 2014, neboť by k přenosu došlo pravděpodobně dříve.

Reklamaci jsem předal na specializované pracoviště s navrhovaným řešením. S vyjádřením Vás budou kontaktovat již přímo specialisté z oddělení Reklamací nejpozději do měsíce, zpravidla tomu bývá mnohem dříve. Poprosím o trpělivost.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.3.2014 13:58, před 11 lety


Tomáš Vodička

Dobrý den,

Specialistka z oddělení reklamací se mi skutečně ozvala.
Sdělila mi, že reklamace se uznává, a že mi vystaví (a zašle e-mailem) opravenou fakturu.
Bohužel, opravenou fakturu jsem dosud neobdržel.
Splatnost původní faktury je právě dnes, nerad bych se dostal do prodlení.

Proto prosím o ověření, jestli na to na reklamacích nezapomněli - paní mi bohužel nedala na sebe kontakt, takže ji nemohu napsat přímo.

Předem díky,

Tomáš Vodička

Reakce společnosti

Publikováno
24.3.2014 14:17, před 11 lety

Dobrý den,

ano, reklamace byla uznána a od faktury byla odečtena částka 308,19 Kč vč. DPH. K úhradě zbývá částka 168,57 Kč vč. DPH. Tu uhraďte pod variabilním symbolem, který je na posledním vyúčtování, které jste reklamoval.

Kolegové měli na mysli zaslání dobropisu k původní vystavené faktuře. Jeho opětovné zaslání na e-mail Vám zajistím.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.3.2014 15:34, před 11 lety


Tomáš Vodička

Výborně, dobropis před chvílí dorazil.
Příslušnou částku k doplacení jsem právě uhradil.
Tím tedy celou záležitost považuji za uzavřenou.
Děkuji, s pozdravem,
Tomáš Vodička

Reakce společnosti

Publikováno
24.3.2014 15:46, před 11 lety

Rádi jsme pomohli. V případě potřeby nám neváhejte kdykoli napsat na www.o2.cz/dotazproguru.

S přáním hezkých dnů

Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.3.2014 15:53, před 11 lety


Tomáš Vodička

Hodnocení: