Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#22339Neuznaná reklamace, poškození věci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2018, před 7 lety

Zdeněk Pírko

Znění stížnosti

Dne 18.9.2015 byl zakoupen Ultrabook za 20.956,06 Kč (fa 2152227632). 8.8.2017 byl během záruční doby reklamován (ASRE17209870r)- proběhla výměna displeje. Po opravě se displej začal odlepovat a došlo k opětovné reklamaci v rámci záruky 15.11.2017 (AORE17011396r), byla vyřešena opravou 13.12.2017. Po prvním spuštění PC však již monitor nenaskočil - opět bylo reklamováno 22.12.2017 (AORE17470781r). Přestože je na opravence výslovně uvedeno, že zákazník žádá vyřešení závady v rámci záruky opravy, odpověď byla doručena až 2.2.2018 (42 dnů) s tím, že je poškozena základová deska a ta prý s předchozí opravou nesouvisí.
6.2.2018 bylo společnosti zasláno odstoupení od smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace. Toto bylo zamítnuto, přestože společnost ve 30 dnech neoznámila, že se nejedná o záruční opravu, jak bylo uvedeno v opravence.
25.2.2018 jsme podali žádost o náhradu škody, protože oprava AORE17011396r z 15.11.2017 nebyla podle našeho názoru provedena řádně, ale při opravě monitoru došlo k poškození grafické karty na základové desce. Po této opravě již monitor nikdy nenaskočil. Na opravu byl PC předán funkční se závadou, po vyzvednutí z opravy je PC naprosto nefunkční.
Náhrada škody byla zamítnuta.
Celá komunikace s firmou probíhá anonymně přes odd. "péče o zákazníky" - call centrum. Přes moje četné žádosti o předání kontaktu na reklamační odd. nebo na zodpovědnou osobu, která by mi vysvětlila důvody zamítnutí, mi nikdy nebylo vyhověno a vše řešili jen anonymní zaměstnanci po telefonu nebo e-mailem bez uvedení kontaktů.
Doporučeným dopisem na reklamační odd. ze dne 5.3.2018 jsem žádal o vysvětlení se stanoviskem konkrétní zodpovědné osoby, dosud jsem neobdržel odpověď. Komunikace u firmy Alza je podle mě naprosto nedostatečná a firma se schovává za anonymní call centrum (Jirka, Eva apod.) nebo vše řeší zasláním e-mailu bez uvedení zpětných kontaktů. Podotýkám, že PC je až na pár dní, než se začal odlepovat displej, v opravě již od 8.8.2017!!!


Produkt

Ultrabook Lenovo IdeaPad Flex 2 Pro 15 Black Metal, zakoupený 18.9.2015 - faktura 2152227632, produkt NT303k4r, s.č. SR90FKA00


Požadované řešení

Navrácení peněz (odstoupení od smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace, náhrada škody na převzaté věci). Číslo účtu jsme již uváděli ve veškeré korespondenci s firmou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2018 14:54, před 7 lety

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Kupující má v souvislosti s reklamací nárok na náhradu škody na převzaté věci dle § 2944 občanského zákoníku, který stanoví, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Výzvu k náhradě škody rovněž doporučujeme společnosti zaslat písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2018 16:29, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.