Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, mám problém s reklamací u prodejce stavebnin PRODOMA, kde jsem koupil střešní krytinu od firmy TONDACH.
Problém začal, že výrobce (firma TONDACH) měl na webu uvedenou špatnou délku laťování, při zjištění této skutečnosti jsem ihned jednal s prodejcem stavebnin PRODOMA o nějakém řešení. Řekl mi, že mám celou střechu nechat přelaťovat, že mi veškeré náklady s tím spojené proplatí (pouze mi to sdělil ústně).
Jenže se neustále nic nedělo, a po měsíci a půl mi přišla emailem odpověď od TONDACHU, že mi reklamaci neuznávají, (mimo jiné jsem nevěděl, že v tomto případě půjde o reklamaci) to jsem samozřejmě odmítl s tím, že tu reklamaci chci vidět nebo zaslat písemně. To se však nestalo a spor se táhne od září 2017. Prodejci jsem poslal několik doporučených dopisů, na ty však nepřišla odpověď a nikdo se mnou nekomunikuje.
střešní krytina TONDACH Stodo
Zaplatit slibovanou částku za přelaťování
|
Tweet |
Za řádné označení prodávaných výrobku je dle § 9 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, odpovědný prodávající. Pokud bylo dodáno zboží jiných rozměrů, než bylo původně uváděno, jedná se o rozpor v jakosti při převzetí, konkrétně o rozpor s § 2161 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví, že prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli), že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
V takovém případě má kupující spotřebitel práva z vadného plnění, tj. dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku právo na bezplatnou opravu, výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Pokud se však strany dohodly na jiném řešení, je to možné. V případě ústní dohody platí, že má stejnou závaznost jako dohoda písemná, nicméně s odstupem času bývá problém s prokazováním jejího obsahu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.