Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#22356Neoprávněná platba

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 12 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2018, před 7 lety

Petra Jackulaková

Znění stížnosti

Dobrý den,

tak jako plno dalších lidí i já jsem zaplatila 149,- Kč za tzv. Premium členství na portále academic-singles.cz. a po měsíci jsem se divila, že mi měly být strženy další peníze za členství ve výši 2.247,- Kč..
Během zadání platby nebylo vůbec nikde zřetelné, že dávám už rovnou dopředu souhlas k další platbě, a tak jsem nepředpokládala, že by mohlo dojít k odečtení částky AUTOMATICKY z účtu, u které jindy musím povolovat možnost platby přes internet (stejně tak obdobně u jiných plateb musím dát svolení k inkasu). Pokud by tak bylo uvedeno před první platbou, ještě bych si celý úmysl členství znovu zvážila, tzn. že by platební stránka měla obsahovat jasně a zřetelně podmínky o automatické prolongaci vč. souhlasu k další platbě s přesnými údaji. Navíc, následně po zaplacení částky 149,- Kč jsem obdržela potvrzující email, že námitky o vyfakturované částce musejí být vzneseny a doručeny Academic Singles písemně nejpozději do 14 dnů po obdržení Academic Singles faktury. Jakou fakturu myslíte? Já nedostala ani jeden doklad o zaplacené částce.
K tomuto uvedenému ještě doplním, že aby byly naplněny smluvní podmínky premium členství, tak podle všeho musí být navázán kontakt minimálně na 10 dalších členů, to se z mé strany rozhodně nestalo. Po zaplacení jsem shlédla portál, vím, že deset dalších uživatelů jsem určitě nezkontaktovala!
Dále dle vop - Smlouva na zpoplatněnou službu zakoupenouprostřednictvím webové stránky se prodlouží automaticky o dobu platnosti dohodnutou při objednání (např. 3, 6 nebo maximálně 12 měsíců) - tomu stažena částka neodpovídá, proto žádám o okamžité vrácení rozdílu stažené částky a měsíční poplatku (který odpovídá prodloužení smlouvy). Ihned poté žádám o zrušení profilu!!

Petra Jackulaková


Požadované řešení

Kontakt:
J.jendy@seznam.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2018 07:02, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.3.2018 15:14, před 7 lety

ID: UDWPAD60


Dobrý den.

Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.3.2018 15:42, před 7 lety


Petra Jackulaková

Dobrý den,

dle VOP je smlouva prodloužená o dobu, která byla původně sjednána, tedy o 1 měsíc za cenu 149,-.

Toto akceptuji. V žádném případě jsem nesouhlasila s prodloužením za cenu, kterou jste si, neoprávněně, stáhli z mého účtu. Povolení k takové transakci jsem Vám v žádném případě nedala. V žádném případě jsem Vám nedala souhlas k stržení této výše částky bez mého svědomí.

Žádám o urychlenou nápravu. V opačném případě jsem nucena odvolat se na Evropské spotřebitelské centrum kvůli chybným informacím, které svým klientům poskytujete. Je zjevné, že nejsem jediný dotčený klient.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.3.2018 12:53, před 7 lety

ID: UDWPAD60


Dobrý den.

Dle Všeobecných obchodních podmínek be2: ''Smlouva na zpoplatněnou službu zakoupenou prostřednictvím webové stránky se prodlouží automaticky o dobu platnosti dohodnutou při objednání'', tj. v případě Vašeho Prémiového členství o tři měsíce za cenu v celkové výši 2.247 Kč (viz prosím také zaslaný screenshot platební stránky),

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.3.2018 13:18, před 7 lety


Petra Jackulaková

Dobrý den,

na internetových stránkách, ani ve VOP tento ceník není uveden. Proto je to hrubé porušení z Vaší strany.

Dále Vám nebyl, v žádném případě, udělen souhlas s inkasováním uvedené částky. Tohle je výslovně neoprávněné jednání.

V případě, že částka nebude vrácena smírčí cestou mimosoudně, bude záležitost ve věci neoprávněného obohacení předána příslušným orgánům. Vzhledem k charakteru Vašich praktik se nejedná o ojedinělý případ.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.3.2018 15:58, před 7 lety

Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka, kterou běžně zasílá spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevnikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.3.2018 09:32, před 7 lety

ID: UDWPAD60


Dobrý den.

V souvislosti s realizací prodloužení svého Prémiového členství (obdobím jeho platnosti, cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého období platnosti, možnostmi jeho výpovědi) jste byla informována prostřednictvím samotné platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.3.2018 11:21, před 7 lety


Petra Jackulaková

Dobrý den,

už je to opravdu stále jedno a to samé dokola.

Žádné oznámení o výši plateb zasláno nebylo a na internetových stránkách uvedena není. Dle VOP je patrné prodloužení o dobu sjednanou pri registraci, tedy jeden měsíc.

Evidentně s Vámi není možná jakákoliv domluva a v praktikách neoprávněného obohacování stále pokracujete. Je tedy nutno obrátit se na příslušné úřady, kterou záležitost vyřeší korektně.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.3.2018 14:55, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.3.2018 09:49, před 7 lety

ID: UDWPAD60


Dobrý den.

V případě další reakce by již opravdu bylo potřebné opakovat předešlé komentáře, jelikož adekvátní reakce na výše uvedený komentář byla klientovi zprostředkovaná opakovaně.

Děkujeme Vám za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.3.2018 16:20, před 7 lety


Petra Jackulaková

I po prostudování všech informací právním zastupcem, které jsou na internetových stránkách společnosti uvedeny, není platba a souhlas k úhradě takové částky jasná a dochází tak k uvedení klieta do omylu z důvodu nedostatečné informovanosti. Jednání je proto považováno jako protiprávní a vede pouze k obohacování společnosti.

Záležitost je již předána právnímu oddělení, které v následujících dnech zahájí potřebné kroky k vymáhání neoprávněné platby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2018 23:47, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.