Společnost


AGAP, spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22358Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2018, před 7 lety

Jana Říhová

Znění stížnosti

V outlet centru ve Štěrboholích jsem zakoupila kabelku zn. Calvin Klein v hodnotě 2790 Kč, kabelka se zhruba po měsíci nošení začala odlupovat na popruzích přes rameno, začala se třepit a následně uši popraskaly po celé délce. Vzhledem k tomu, že jsem nijak nikdy reklamace neřešila, ani mne nenapadlo, že bych mohla kabelku dát do reklamace. Odložila jsem ji a půl roku nepoužívala, poté jsem se rozhodla, že si popruhy nechám vyměnit, pán v opravně mi sdělil, že to nebude zase až tak jednoduché a že by mi měl vyměnit spíše výrobce, proto jsem se zhruba po 3/4 roce od nákupu odhodlala k reklamaci zmiňované kabelky, požadovala jsem buď výměnu či opravu zboží. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistila, že mi byla reklamace zamítnuta, protože: kabelka patří do kategorie módní výrobek a použitý materiál je citlivý na otěr a oděr, že je na kabelce patrný určitý stupeň opotřebení (ten jsem ovšem nereklamovala), příčinou vytýkané vady je obvyklé opotřebení materiálu při vyšší četnosti používání až mechanické poškození při vyšším zatížení a nejedná se tedy o skrytou vadu výrobku.Právo k odpovědnosti vady má být uplatněno v záruční lhůtě ihned po výskytu vady, proto tedy byla reklamace shledána za neoprávněnou. Doposud jsem si myslela, že záruční lhůta na výrobek je 2 roky (pokud není stanoveno jinak), proto mi i mé prodlení reklamace po 3/4 roce nepřišlo nijak nerelevantní, koupi kabelky jsem dlouho zvažovala a vyšší cena výrobku pro mne byla tak trošku zárukou toho, že by mohla vydržet reprezentativní více než 2 měsíce, kdy jsem se opravdu již výrobek styděla nosit.


Produkt

1024249 A62000055-990 kabelka 990 OS, cena 2790,- Kč, datum nákupu 17.3.2017, Outlet Calvin Klein, Fashion Arena, Zamenhofova 440, 108 00 Praha 10. Reklamace podána v lednu 2018, posouzena 22.2.2018, referentem Mgr. Kristínou Stuchlíkovou


Požadované řešení

V tuto chvíli již vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2018 09:59, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Uplynulo-li však od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.6.2018 14:29, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.