Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nakoľko som zo Slovenska, z Trenčína a občas si nechávam z Čiech zaslať listové či balíkové zásielky, využívam službu POSTE RESTANTE, ktorú Česká pošta ponúka a zásielky si vyzdvihujem na pošte Starý Hrozenkov. Jedná sa o v priemere 5 až 10 zásielok mesačne. Moja otázka znie , je táto služba podmienená počtom zásielok, keďže ma zamestnanci pošty nútia vybaviť si PO BOX , alebo službu môžem aj naďalej využívať a nie je spájaná počtom prijatých zásielok? Osobne nevidím rozdiel medzi POSTE RESTANTE a službou BALÍK NA POŠTU. Kvôli viacerým konfliktom s pracovníkmi na pošte ale potrebujem vedieť, či je možné službu naďalej využívať.
Vyjadrenie vedenia Českej pošty k ponúkanej službe.
|
Tweet |
Poste restante je možný druh poštovní adresy. Napíše-li se do adresy „poste restante“, znamená to, že zásilka nebude doručena na adresátovu adresu. Zůstane na cílové poště, kde si ji potom adresát, po předložení dokladu totožnosti, sám vyzvedne. Tento druh doručení je v případě České pošty zpoplatněn podle druhu zásilky (obyčejné psaní, doporučené psaní, balík apod.), neplatí se tedy nic navíc. Adresát však není na uložení nijak upozorněn a závisí tak čistě na něm, zda se na poštu dostaví a zásilku si vyzvedne.
Dle č. 4 bodu 4 poštovních podmínek může být použita adresa poste restante pouze u fyzické osoby. Taková poštovní adresa v následujícím pořadí obsahuje a) jméno a příjmení adresáta, k nimž může být připojen další identifikátor, např. datum narození, je-li použit v souladu s právními předpisy1), b) údaj „poste restante“, c) poštovní směrovací číslo přidělené podnikem poště, která byla pro vyzvednutí poštovní zásilky zvolena, d) název pošty podle písmene c).
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.