Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Doporučeným dopisem RR360572202CZ jsem společnosti ENVONA s.r.o. odeslal ODSTOUPENÍ OD RÁMCOVÉ SMLOUVY O POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB (PŘIHLÁŠKY)
Navštívil mne jejich obchodník ID 126, který vešel bez pozvání do mého objektu se slovy „ Přišel jsem Vám zkontrolovat faktury …
Byl mi předložen k podpisu dokument s názvem Přihláška k výběrovému řízení - domácnosti a firmy
Očekával jsem nabídku na případnou změnu dodavatele spolu s cenovými podmínkami, kterou bych buď akceptoval nebo odmítl.
Místo toho jsem obdržel výzvu k součinnosti při přechodu k jinému dodavateli.
Poslal jsem společnosti Envona s.r.o. výše uvedený dopis s ODSTOUPENÍM OD RÁMCOVÉ SMLOUVY který přikládám.
Dále jsem obdržel dopis se smluvní pokutou, který rovněž připojuji a na který nehodlám reagovat protože na můj dopis s výpovědí nepřišla žádná odpověď.
Přihláška k výběrovému řízení domácnosti a firmy 126 25 01 2018 02
Vysvětlit dotyčné společnosti, že tento druh podnikání je za hranou, udělit jí pokutu za klamavou nabídku a seznámit širokou veřejnost s těmito praktikami. Zaměření na kategorii důchodců považuji za nehoráznost.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Postup zástupce společnosti by mohl vykazovat znaky nekalé obchodní praktiky. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl porušen zákon o ochraně spotřebitele, dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
V situaci, kdy spotřebitel nebyl řádně poučen o právu odstoupit od smlouvy do 14 dnů od uzavření smlouvy a nebyl jí poskytnut vzorový formulář k odstoupení od smlouvy dle § 1820 odst. 1 písm. f) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, uplatní se § 1829 odst. 2 občanského zákoníku. Toto ustanovení výslovně stanoví: "Nebyl-li spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f), může spotřebitel od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení podle odstavce 1. Jestliže však byl spotřebitel poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy spotřebitel poučení obdržel."
Lhůta pro odstoupení od smlouvy se tedy při absenci zákonného poučení prodlužuje o rok. Jestliže spotřebitel projevil v dané lhůtě vůli smlouvu ukončit, je toto jeho jednání nutné vyložit jako uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, neboť podle § 555 odst. 1 občanského zákoníku se právní jednání posuzuje dle svého obsahu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.